Bor i en borettslag, teglhus.
Det finnes en del setningsskader i bygningen, som tydelig viste seg da jeg bredsparklet veggene og sprekkene tydelig kom frem (har vært 50-lagt tapet tidligere).
Nå har jeg gjort slik at jeg skrapet bort det jeg sparklet fra veggen og hakket opp setningssprekkene for å fylle dem med ny mørtel.
Men til tross for dette sprekker det fortsatt.
Kan jeg fuge igjen det når jeg har grunnet veggene? Eller hva anbefales?

Takk på forhånd!
Sprekk i vegg med eksponert murverk, tydelige skader i pusslaget, indikasjon på strukturelle problemer i teglhus, klar for reparasjon. Veggen i et rom med bred, ujevn sprekk fylt med mørtel. Teglverket bak veggen er synlig på flere steder nær sprekkene. Sprukket vegg i en boligblokk av teglstein, viser en stor sprekk fylt med murbruk etter å ha fjernet tidligere lag med tapet og sparkel. En stor sprekk i en vegg av murpuss med synlig skade, som strekker seg horisontalt. Veggen viser tegn på tidligere sprekker og reparasjoner. Sprekk i en vegg i et teglhus, synlig etter fjerning av tapet og bredsparkel, med nylig påført murbruk.
Sprukket vegg i en boligblokk, med bredsparkling som viser sprekker i muren etter reparasjon med murpuss, før maling. Sprekk i hvit vegg med synlige fuktskader, nær et vindu.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.