I min kjøkkenrenovering har jeg nå kommet til flisleggingen. Jeg har aldri flislagt selv, men ville sikkert klart det om jeg prøvde. Spørsmålet er om det er verdt det. Jeg tenker hovedsakelig på alle de nye verktøyene man må kjøpe, der en fliskutter trolig er den dyreste investeringen. Mitt kjøkken er formet som en "L" der den ene siden er 180 cm og den andre siden 330 cm. Høyden er 51 cm som skal flislegges. Det skal skjæres ut for 3 innfelte vegguttak i veggbokser. Veggen er sparklet og jevn. Hva tror dere en håndverker tar for å flislegge dette etter rot? Jeg tenker å kjøpe fliser og heftmasse selv.
Jeg tenker ellers, hvis jeg skulle flislegge selv, at man kanskje skulle satse på fliser som er 25 cm høye. Da burde jeg vel slippe å kappe fliser på høyden, siden det er 51 cm mellom benken og overskapet? Da holder det kanskje å bruke den billigste fliskutteren? Vet ikke om det ser dumt ut med så store fliser?
Det vanskeligste hvis jeg flislegger selv, føles som det blir ved vegguttakene. Noen gode tips til hvordan man bør tenke?

Jeg vet faktisk ikke hva det kan koste å la en flislegger flislegge kjøkkenet. Men hvis du er interessert i å gjøre det selv, så kan du jo leie alt du trenger i prinsippet. Hullene for stikkontaktene lager du enkelt med coromanthullsag som man setter i vinkelslipen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.