Jeg skal sette opp liggende veggpaneler i en leilighet. Jeg trenger å sette opp stendere først siden veggen er av betong, det er en innervegg. Mitt spørsmål er om jeg trenger å ha noe mellom stenderne og veggen?
Og hvilken dimensjon på stenderne skal jeg ha?
Og hvilken dimensjon på stenderne skal jeg ha?
Nei det trenger du ikke så lenge vi jobber på en innvegg.G Jolles skrev:
Dimensjonen avhenger av flere faktorer, lydisolering mm. Jeg pleier å jobbe med 45x70 med stålregel både oppe og nede. C-C 600 eller kortere avhengig av panelets tykkelse.
Takk for svarene.
Ville det funke å bruke 28X70 lekter?
Vi har ikke tenkt å sette opp noe utover panelet.
Hvordan fester man best lektene i veggen?
Ville det funke å bruke 28X70 lekter?
Vi har ikke tenkt å sette opp noe utover panelet.
Hvordan fester man best lektene i veggen?
28x70 ville fungere utmerket synes jeg. Bare sørg for å bruke såpass korte skruer at de akkurat bunner i planken. Du vil jo ikke at de stikker inn i betongveggen, for da går de nok ikke inn hele veien, og du vil ikke ha for korte, for da fester de dårlig. Passe er best altså.
Reglene fester du til veggen med plugg. Bor et hull med en borhammer, plugg og skru fast regelen.
Reglene fester du til veggen med plugg. Bor et hull med en borhammer, plugg og skru fast regelen.
Låner denne tråden...
Hvordan er det med regler som hviler direkte mot betonggulv, kan man legge litt vindsperre imellom så er det greit da? Regelen skal festes i en parallell loddrett regel men skal nå ned til gulvet som tilfeldigvis er betong.
Hvordan er det med regler som hviler direkte mot betonggulv, kan man legge litt vindsperre imellom så er det greit da? Regelen skal festes i en parallell loddrett regel men skal nå ned til gulvet som tilfeldigvis er betong.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Fråga angående takpapp på friggebod
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Fråga angående Nibe frånluftsvärmepump f730 & luftvärmepump
Värmepumpar -
Bygge inn garderobe (spørsmål om dekkstykker og stendere)
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Fråga angående fukt i krypgrund - tack
Hustillverkare -
Fråga angående fukt i krypgrund.
Hustillverkare