Har revet ned lekter innsiden av yttervegg i kjelleren på huset vårt fra 70-tallet og da kommer rør/distanser frem ifølge bildet. Er det noen som har en anelse om hva det er? Disse finnes over hele veggen, dog litt vanskelig å se på bildet.

• Rør eller distanser i korthåret isolasjon bak gamle reglar i en kjellervegg fra 70-tallet. En grønn sirkulær del er synlig.
  • Rustne muttere med blå skiver festet på en grov teksturert overflate i en kjellervegg, utsatt etter rivning av indre panel.
  • Revne isolasjonsmaterialer og rør på en källervegg i et hus fra 70-tallet. Viser avdekkede komponenter bak fjernede reglar.
O Oskaris skrev:
Har revet ned lekter på innsiden av yttervegg i kjelleren på huset vårt fra 70-tallet, og da kommer rør/avstandsstykker fram ifølge bildet. Er det noen som har en anelse om hva det er? Disse finnes over hele veggen, dog litt vanskelig å se på bildet.
I hylsene sitter nok resten av det bistål som har gått gjennom støpeformen. Stangenes oppgave var å holde sammen formen ved selve støpingen. Jeg har bare sett glatte bistål, men kanskje fantes det en gjenget variant med tanke på hylsens utforming.

• Liker
Oskaris
  • Laddar…
S Spikrätaren skrev:
I hylsene sitter nok resten av det bistål som har gått gjennom støpeformen. Stangenes oppgave var å holde sammen formen ved selve støpingen.
Jeg har bare sett glatte bistål men kanskje fantes det en gjengede variant med tanke på hylsens utforming.
Jeg kikket på bildene igjen og ble ytterst tvilende til mitt antagelse. Jeg blir ikke helt klok på selve veggkonstruksjonen.
det hadde vært gøy om noen vet...

• Liker
Oskaris
  • Laddar…
Ser ut som isolasjon av type Rockwoll Elefantmatta er der, om så er, så er det avstandsstykker for å ikke trykke sammen isolasjonen med veggmaterielen når den festes på plass.

• Liker
Oskaris og 1 annen
  • Laddar…
Tok litt nærmere bilder og skrur man bort hylsen er det en fjær hylsen er skrudd i virker komplisert😅

• En hånd holder en blå hylse ved en murvegg der en fjær hylsen var festet til har blitt fjernet.
  • En nærbilde av en skruehylse i en grov veggoverflate, med fjæren synlig etter at hylsen er fjernet. Veggen har en ujevn tekstur.
??? Fjær. Kan det være at ytterveggbekledning skal kunne bevege seg da. Hvordan var det festet fra starten av ditt jobb. Hva består veggen av som fjærene er festet i, eller er det noen konsoll som den sitter fast i, og konsollen i sin tur festet i veggen. Du får skjære ut en bit på 150X150 mm og løfte ut, bare sette det tilbake så.

J jonaserik skrev:
??? Fjær. Kan det være så at ytre veggbekledning skal kunne bevege seg da. Hvordan var det festet fra starten av jobben din. Hva består veggen av som fjærene er festet i, eller er det noen brakett som den sitter fast i, og braketten er igjen festet i veggen. Du får skjære ut en bit på 150X150 mm og løfte ut, bare
De ser ut til å være støpt inn i betongen, hadde tenkt å kutte dem av for deretter å pusse eller lage stenderverk på veggen, men nå ble jeg usikker hvis de holder noe på andre siden som for så vidt er under bakken så ingenting burde rase😅

• Hull i betongveggen med synlig metallrør, muligens gjutn i betong. Diskusjon om sikkerhet ved å kappe dette røret.
  • Rustne metalldeler stikker ut fra en gammel betongvegg, med mulig strukturell betydning usikker. Veggen er ru og slitt, med synlige betonglag.
O Oskaris skrev:
De ser ut til å være støpt inn i betongen, hadde tenkt å kappe de av for deretter å pusse eller lage reisverk på veggen, men nå ble jeg usikker hvis de holder noe på andre siden som jo er under bakken så ingenting burde rase😅
Fra begynnelsen var det en bekledning av masonit tror jeg samt loddrette lekter som satt fast i de halvt innstøpte vannrette lektene

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.