Min snekker snakket om et gulvsponplatesystem der det satt justeringsskruer i sponplaten, typ som Nivell har i sine lekter, for å legge på ujevnt kjellergulv. Finner ikke noe på min venn i nøden (Google). Skulle få mer info i morgen. Noen som vet mer allerede nå? (Ikke ta min beskrivelse for sannhet, for han hørtes selv litt usikker ut på oppbyggingen...)
Burde ikke det være litt knotete å legge enn Nivell? Synes det ville bli vanskelig å passe inn platene og justere dem i vater når man ikke ser helt hva man gjør og dessuten kanskje må stå på platene på slutten? Å justere inn et rammeverk er jo ikke så vanskelig, men et helt gulv med sponplater?
Mulig. Jeg ønsker lav byggehøyde. Nivell og lignende føles som de bygger høyere da det skal til en bjelke først og deretter 22mm sponplate. Skal google videre 😀DIY_freak skrev:
Som referanse. Jeg bygger Granabs system nå 33kvm med ventilasjon. Betalte 515:-kvm opp til bjelke inkludert vifte og alle rør i gulvet. Ingen sponplate inkludert altså. Frakt og lån av verktøy kom i tillegg på prisen. Får dog tilbake verktøykostnaden hvis jeg sender tilbake alt.Hawkai skrev:
Viftesystemet gikk på 8875:- inkl mva inkl prosjektering og bjelkesystemet kostet 8125 inkl mva.
Nivell og Granab koster omtrent det samme.
Giha har jeg hørt skal være et dyrere system så jeg hentet aldri inn tilbud. Fikk pris på 12000 fra JAPE inkl vifte og matte som bygger veldig lavt men det falt på at det ble dyrere enn Granab/Nivell for å flytsparkle opp til jevnt gulv.
Jeg ønsket også lavere byggehøyde men prosjektøren klarte å få inn 30 mm rør under gulvet med tilstrekkelig flyt. Jeg ender på ca 62mm opp til sponplate så det er helt OK. Giha bygger som lavest 52mm.
Det hørtes ut som at 33kvm var akkurat på grensen for 30mm rør men vi klarte det med 2 avløpsrør fra vifte
Har bare positivt å si om Granab for øvrig. De er veldig hjelpsomme og hyggelige til tross for at man er en veldig liten kunde.
Sist redigert:
Klikk her for å svare