Hei

Jeg har i dag en rett enkel trapp/stige opp til loftet. Den er dessverre veldig bratt så barna kan/skal ikke gå i den. Nå vurderer vi å sette inn en spiraltrapp istedenfor. Det skal være en som ikke tar så mye plass. Trappen som vi har i dag er innfelt 60 cm i dybden og 70 cm i bredden. Ved siden av trappen står det en stolpe som holder opp gulvet på loftet. Jeg skulle gjerne ha en spiraltrapp med midtstolpe som erstatter den nåværende stolpen og som går inn i innfellet. Jeg legger ved et bilde der stolpen er merket med rød kladd.

Noen som har noen forslag. Alle forslag er velkomne.......som har med trappen å gjøre :-)

Ha det bra

//Viktor

• Loftrom med bratt stige til høyre, midtstolpe markert med rødt, vurderes for erstatning med spiraltrapp. Uferdig konstruksjon synlig.
I
Du får selvsagt bygge om gulvet der oppe slik at du kan avveie vekten på riktig måte for å få den ned på senterstolpen i trappen. Det skal ikke være noe problem om du tar kontakt med en produsent av spiraltrapper. Gjetter imidlertid at du ikke vil ha en trapp fra Weland i huset? :D

Alternativt søker du bæring i taket isteden og henger opp bjelkelaget i takstolen som da eventuelt må forsterkes.

Et lite problem får du med å stive opp bjelkelaget midlertidig mens trappen settes inn, og det er heller ingen stor sak, etter bildet å dømme, så lenge du ikke spikrer igjen for mye rundt trappehullet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.