Når jeg la om mitt tak som hadde klammer på akkurat samme måte, så hadde jeg råte og måtte bytte ut hver rad av råsponten under skjøtene. Så nei, om det der ikke er en spesialmodell hvor det spesifikt er godkjent/anbefalt av produsenten, så finnes det ingen grunn til å akseptere det der.
Verktøyentusiast
· E
· 15 365 innlegg
Alle monteringsanvisninger jeg finner snakker om skjult spikring, neste våd skal limes over, så der der hadde jeg nok sagt "Gjør Om, Gjør Riktig!" til.
Be om henvisning til monteringsanvisning fra produsenten hvis man påstår at det der fungerer.
Be om henvisning til monteringsanvisning fra produsenten hvis man påstår at det der fungerer.
Kun takmasse på spikrene er jo i praksis som å kun reparere et kommende hull med takmasse og håpe at det ikke skades av spikrene over tid. Det vil sikkert fungere for mange av spikrene, men det er mange spikre...H Hälva skrev:
Følg produsentens anvisning om hvordan man reparerer hull i overflatepappen.
Den der "snekkeren" skulle nok trenge å bli spikret fast selv på en passende måte, med oppfølgingsspørsmål om det også duger og føles bra?
For en PAPPSKALLE!
Bare å rive og gjøre om avhengig av hva forutsetningene er.
For en PAPPSKALLE!
Bare å rive og gjøre om avhengig av hva forutsetningene er.
Det er ikke bare overflaten som må byttes etter en slik bommert. Begge lag må fjernes og erstattes etter at underlaget nøye er kontrollert slik at ingen spiker sitter igjen uten hode, eller andre skarpe ting etter riving. Det er et skikkelig jobb som skal gjøres, og de blir neppe glad, men dessverre er det så noen ganger når kroppen er raskere enn hodet.
Jeg ville ikke akseptert å legge et lag til oppå heller, som kan være snekkerens enkleste løsning. Da vil du få enda flere forhøyninger der vann samler seg, et stort antall spiker med ganske tykke lag papp under som gir etter når man går på taket, og som kan arbeide seg gjennom neste lag.
Jeg ville ikke akseptert å legge et lag til oppå heller, som kan være snekkerens enkleste løsning. Da vil du få enda flere forhøyninger der vann samler seg, et stort antall spiker med ganske tykke lag papp under som gir etter når man går på taket, og som kan arbeide seg gjennom neste lag.
Klikk her for å svare