Skal spikre perlespont (120mm) bredt i taket og vurderer å leie en dykkertpistol. Jeg skal male panelet, men lurer på om man spikrer synlig, blir det såpass synlige merker av spikerpistolen (Senco Finish Pro 35) at man må sparkle?
Hvis man skulle droppe pistolen og bruke hammer og dykkert og spikre synlig, må man da bruke dor og deretter sparkle?
Jeg har spikret opp perlesponttak tidligere, men da 95mm og da spikret jeg usynlig i sponten, men hadde problemer med at den sprakk, så jeg tenkte å spikre synlig denne gangen.
Hvis man spikrer synlig, bruker man to spikre ved hver regel da?
Hvis man skulle droppe pistolen og bruke hammer og dykkert og spikre synlig, må man da bruke dor og deretter sparkle?
Jeg har spikret opp perlesponttak tidligere, men da 95mm og da spikret jeg usynlig i sponten, men hadde problemer med at den sprakk, så jeg tenkte å spikre synlig denne gangen.
Hvis man spikrer synlig, bruker man to spikre ved hver regel da?
Den var nok 12mm om jeg ikke husker feil. Dette hullet som blir, det er ikke nok med maling for å dekke dette? Jeg antar at dybden på hullet også varierer avhengig av hvor hardt tre spikeren treffer. Hvordan har dere gjort som har brukt spikerpistol til innerpanel?
Clips kanskje kunne vært noe, får sjekke litt på det.
Clips kanskje kunne vært noe, får sjekke litt på det.
Det kan være vanskelig å stille inn dykkertpistolen slik at ikke spikeren går gjennom når man spikrer skjult.
Jeg hadde spikret skjult med hammer og dor, det tar ubetydelig lengre tid enn å holde på med klips, men da jeg holdt på var klips ganske dyre, men det har kanskje endret seg.
Har du problemer med at det sprekker kan det bero på at spikeren er for spiss/skarp, alternativt at den er for tykk, noen sprekker må du regne med dog.
Jeg hadde spikret skjult med hammer og dor, det tar ubetydelig lengre tid enn å holde på med klips, men da jeg holdt på var klips ganske dyre, men det har kanskje endret seg.
Har du problemer med at det sprekker kan det bero på at spikeren er for spiss/skarp, alternativt at den er for tykk, noen sprekker må du regne med dog.
Klikk her for å svare