Har kjøpt meg en haug med Tak-Ess, som nå ligger på stuegulvet. Men platene må opp i taket, hvordan skal jeg gjøre det?
Sist brukte jeg korte sponplateskruer, men jeg lurer på om det ville funke med min lille spikerpistol; en sån der liten tullete sak med T-spikerhoder i tomillimetersklassen. Tror dere det funker, eller er det å ta en sjanse?

Det ble spikerpistol. Produsenten anbefaler dykkert 1,7X35 150mm avstand. Mine er 1,25X30 og jeg satte dem med 50-100 mm avstand i 22 mm spontet treverk. Vi brukte ca 2500 spiker, noe som ville gi i snitt omtrent 90 gram per spiker. Først var jeg litt usikker på om det virkelig ville holde eller ikke. Men da jeg prøvde å få løs en montert plate, som jeg hadde klart å skade, innså jeg at dette vil holde veldig bra. Kan man låse tråden nå? Ikke rette tidspunktet for masse svar om at det er totalt forkastelig med smådykkert og at taket vil falle ned om et år :D

holder taket ?
:)

Ja! Nå som du spurte, så ruslet jeg faktisk ut i stuen og kjente litt på taket. Og ja, platene sitter like stramt som da jeg satte dem opp. :thumbup:

• Liker
Mr.Blom
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.