Elektronikkentusiast
· 2 457 innlegg
mine takstoler i mitt 1 1/2 prefabhus er ikke akkurat i samme plan...
Når jeg skyter lekter for innertak, hvordan hadde dere jevnet ut ujevnheter mellom takstolene? (Har dessuten takark...)
Når jeg skyter lekter for innertak, hvordan hadde dere jevnet ut ujevnheter mellom takstolene? (Har dessuten takark...)
Har ikke tenkt på det, men skal ikke alle takstoler malla med hverandre, ellers virker det som at de er krokete nedover oppover,
Sitter stolene litt for langt ut på den ene siden og en annen vei på andre siden, så de ikke sentrerer eksakt på topp kan det nok bli avvik. Da er det noe i mine øyne som ikke stemmer, men jeg kan ta feil.
Sitter stolene litt for langt ut på den ene siden og en annen vei på andre siden, så de ikke sentrerer eksakt på topp kan det nok bli avvik. Da er det noe i mine øyne som ikke stemmer, men jeg kan ta feil.
Elektronikkentusiast
· 2 457 innlegg
Hadde man snekret elendigheten selv så muligens. Nå skiller det ganske kraftig 6-7mm mellom visse stoler.R rävlyan skrev:Har ikke tenkt på det, men skal ikke alle takstoler malles med hverandre, ellers virker det som at de er krokete nedover oppover, Sitter stolene litt for langt ut på den ene siden og en annen den andre veien, så de ikke sentrerer nøyaktig på toppen kan det nok bli avvikelser. Da er det noe i mine øyne som ikke stemmer, men jeg kan ta feil.
Kanskje det ikke merkes i slutten? Støttebena er litt samme historie der våger man ikke å ta frem vateren og måle :/
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 innlegg
6-7mm synes ikke i et tak.
Om man ikke sager lektene selv i dag så skiller de seg noen mm hit eller dit, ellers hvis det er store variasjoner i taket så skrur jeg lektene mot hanebjelken, måler ujevnhetene, skrur ned lektene et stykke, legger masonitt imellom og skrur tilbake....
Elektronikkentusiast
· 2 457 innlegg
Grymme tips gutter. Mottas med stor glede. Skal sprute ut shims da Mao 
Klikk her for å svare