Hei, holder på å spikre opp innertak, panel fra norrlansträ.
Jeg bruker en dykkertpistol makita AF506.
Har satt inntregning på maks og korrekt lufttrykk, men likevel får jeg ikke inn spikeren helt, spikrer ca 45 grader i fjæren.
Er det noen som har noen tips, eller kanskje vært med om noe lignende.
//Thord

• Hvitt paneltak med to delvis innsunkne spiker tett ved kanten, festet på en lys trekonstruksjon.
  • Hvite trekledte takplanker hvor svarte spiker ikke er blitt helt inntrukket. Nærbilde av byggprosjekt med panel fra Norrlansträ.
Düsseldorff
Hmm, aldri vært med om det problemet. Er det en uvanlig svak pistol?

Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Hmm, aldri vært med om det problemet. Er det en uvanlig spinkel pistol?
Nei, den skal tåle dette, mulig at jeg må komme dypere ned i fjæren.

Hvordan holder du dykkertpistolen, hvordan blir det om du vrir 90 grader så spissen bunner skikkelig mot panelet?

Nytt_användarnamn_2024_12
T Thord58 skrev:
Hei, holder på å spikre opp innertak, panel fra norrlansträ.
Jeg bruker en dykkertpistol makita AF506.
Har satt inntrengning på maks og korrekt lufttrykk, men likevel får jeg ikke inn spikeren helt, spiker ca 45 grader i fjæren.
Er det noen som har noen tips, eller kanskje har vært med på noe lignende.
//Thord
Om du tar en spillbit og spiker rett mot altså holder spikerpistolen 90 grader mot materialet hvordan blir det da?

A AndersS skrev:
Hvordan holder du dykkertpistolen, hvordan blir det om du vrir 90 grader så spissen bunner skikkelig mot panelet?
Vinkelrett så trenger den inn uten problem, men jeg vil ha skjult spikring så det må være 45 grader.

Nytt_användarnamn_2024_12
T Thord58 skrev:
Vinkelrett så trenger den inn uten problem, men jeg vil ha skjult spikring så det må være 45 grader.
Da er det slik at den innleggsflaten ikke ligger tett mot materialet, kan du øke trykket med noen bar?

Har du lagt dykkerten i riktig spor? Det pleier å være "spor" i magasinet for forskjellige lengder på dykkerten, og om man legger dem for høyt opp kan det kanskje bli slik?

T Tjrex skrev:
Har du lagt dykkerten i rett spor? Pleier å finnes "spor" i magasinet for ulike lengder på dykkerten og legger man de for høyt opp kanskje det kan bli så her?
Nei, det er ikke problemet.

T Thord58 skrev:
Du misforstod meg, spik på samme sted men vri dykkertpistolen 90 grader, det blir også da skjult så dykkert-hodet linjerer med panellengden.

• Liker
Stefan N
  • Laddar…
Takk, tester i kveld.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.