Finnes det i dag skrue eller spiker av jern å kjøpe? Spurte hos Clas O som bare selger galvanisert.

Ernst K tipset om at sitrusplanter trives med en jernspiker i jorden :)

En bit ståltråd burde funke like bra?

C cersch skrev:
Finnes det i dag skrue el spiker av jern å kjøpe? Spurte hos Clas O som bare selger forsinket.

Ernst K tipset om at sitrusplanter har godt av en jernspiker i jorden :)
blank trådspiker finnes på f.eks. beijer

Finn en gammel hestesko!
Prøv ved nærmeste stall.

Mener han jern eller stål? Jeg gir ikke så mye for den der hokuspokusmannen.

Jeg lurer på om noen av mine gamle skruer er av jern...
Fe finnes i innholdsdeklarasjonen på plantegjødselen i lav mengde. Kanskje er det slik at sitrus vil ha mer Fe enn andre planter?

T Thomas_Blekinge skrev:
Mener han jern eller stål?
Men stål er jo for det meste jern så til dette bruksområdet gjetter jeg at det ikke spiller noen rolle.

Jo, stål er jo en legering mellom jern og ca: 0,5 - 2% karbon, men jeg antar at TS søker etter ubehandlet spiker eller skrue. Som flere har nevnt så burde blank trådspiker, eller ståltråd duge.

C cersch skrev:
Jeg lurer på om noen av mine gamle skruer er av jern...
Fe finnes i innholdsdeklarasjonen på plantegjødselen i lav mengde. Kanskje er det slik at sitrus vil ha mer Fe enn andre planter?
De aller fleste skruer og spikere er laget av jern/stål. Problemet er at de ikke skal være overflatebehandlet.

Sitrus vil ha jernholdig jord. Hvor mye jern inneholder plantegjødselen?

Man trenger vannløselige jernsalter. Det får du ikke av en jernspiker. Rust er ikke vannløselig. En spiker eller skrue vil ikke hjelpe annet om man vil tro på det.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.