Hei!

Vet noen hvor man kan bestille en terskel i spesialmål?

Siden det er en nivåforskjell på 3cm inn til badet så trenger jeg noe spesielt tror jeg, om ikke dere har noen tips på hvordan man kan gjøre det? :strong:

Takk!

• Tverrsnitt av en dørterskel med nivåforskjell på 3 cm, viser lag av keramiske fliser, tetningsmasse og flytsparkel, samt målestokk.
  • Liker
JuggeH
  • Laddar…
Vi løste det ved at avrettingsmassen ble lagt ut et stykke inn i dørkarmen og baderomsterskel ble montert oppå avrettingsmassen. Dog trengs det i så fall en trebit under terskelen og utenfor avrettingsmassen, men det burde være lettere å få tak i enn å spesialbestille terskel. Dog ble det i vårt tilfelle ikke perfekt da avrettingsmassen ikke var helt jevn ved døren, men dette burde vi ha løst ved å slipe det jevnt før vi monterte terskelen.

• Liker
swealp
  • Laddar…
I
Jeg gjorde akkurat som marsman80. Flytsparkel ut under terskelen. Så kappet jeg ut en bit av en annen terskel og limte under. Skjøten synes bare hvis man bøyer seg ned så jeg brydde meg ikke engang om å forsøke å skjule den.

Terskel av tre på tregulv med synlig skjøte, utført som beskrevet av brukeren, uten forsøk på å skjule skjøten.

• Liker
Peter_K
  • Laddar…
P
Trengte du ikke kappe av døren nederst da?

I
Rakk akkurat å heve hengslene litt. Ganske trangt, men den tar ikke i og går å heve litt til. Trodde dog før at jeg ville få lov til å kappe døren.
En dør med justerte hengsler som svever litt over tregulvet, med en smal åpning mellom dørbladet og gulvet.

P
Blir det ikke dårlig med tilluft med så liten sprekk?

I
P Peter_K skrev:
Blir det ikke dårlig med tilluft med så liten sprekk ?
Ftx og småbarn så døren er nesten aldri stengt uansett

Jeg har vanskeligheter med dette!

Trenger å finne eik-lister for å lage en høyde som er på cirka 36 mm.
Skal sette det på en vanlig terskel så det blir cirka 45mm+.
Kan handle i hele Stockholm.

Veldig takknemlig for hjelp!

Se her:

• Diagram viser lagdeling av keramisk gulv med målinger av høyder, inkludert tetningsmaterialer og flislegging. Inkluderer en linjal for målskala.
Hvordan tenker du at den skal se ut egentlig? Skal det være som en terskelplate fått ca 36mm tykk?

Trebord med hakk i enden, muligens en terskelplate, med trebåndmønster i lys farge.

Eller skal det være en rett terskel uten "hakk"?

Jeg kan kanskje produsere en til deg, men vil gjerne ha en tegning da.

• Liker
swealp
  • Laddar…
Det er vel bare å gå til din nærmeste møbelsnekker? Jeg kjøpte en terskel av den nærmeste møbelsnekker for meg nylig. Han produserte den ut fra tegning jeg ga ham. 1500 kr men den satt som et smekk.

• Liker
swealp
  • Laddar…
Hei!

Slik tenkte vi, vanlig swedoor terskel med en eller flere lister for å skape en 36-37mm høy terskel.

Diagram av en Swedoor terskel på 36-37 mm med detaljer om keramisk plate, forsegling, festemasse og tettskikt, med mål i millimeter.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.