Hei, hvor lang spennvidde har 2 stk 45x70 som er skrulimmet, og kan spennvidden økes med kortlinger eller annet for å klare 160 cm spennvidde (loftgulv)?

2 stk skrulimte 45x70 C 24 klarer 160 cm spennvidde med OK resultat om du legger dem på c/c 600 mm og skrulim en gulvsponplate eller lignende på oversiden.

J justusandersson skrev:
2 stk skruvlimt 45x70 C 24 klarer 160 cm spennvidde med OK resultat om du legger dem på c/c 600 mm og skruvlimer en gulvsponplate eller lignende på oversiden.
Takk! Da tenker jeg at hvis jeg legger dem c/c 300 så burde det være helt greit med litt margin kanskje også?

c/c 300 øker lastbærende evne men har bare marginal effekt på svikten. Men klart blir det mer stabilt.

J justusandersson skrev:
c/c 300 øker lastbærende evne men har bare marginal effekt på svikten. Men det blir selvfølgelig mer stabilt.
Takk!

J justusandersson skrev:
2 st skruvlimte 45x70
Beklager en uvitende ung mann, men hvordan mener dere at man skruelim regelstokkene?
I henhold til A eller B nedenfor?
Diagram som viser to alternativer for skruvliming av reglar: Alternativ A med to blå reglar side om side og alternativ B med to oransje reglar oppå hverandre.

Det var ifølge A som jeg regnet, for å holde ned bjelkelagshøyden. B er derimot mye mer effektiv.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.