Hei,
For ca. 5 år siden gjorde jeg en totalrenovering av leiligheten og da ble bl.a. veggspeil satt opp. Dessverre ble de kjøpt inn fra Beijer/Bygg-Ole i Nacka og var produsert på deres eget høvleri som siden har blitt lagt ned.
Nå gjør vi om litt igjen og vi trenger å komplettere med et par meter. Jeg har prøvd å høre med Beijer om de (mot formodning) har profilstålet liggende et sted da det kanskje kan finnes en sjanse til å gjenskape disse. Ikke sannsynlig har jeg fått høre, men de kan nok fremskaffe tegningen.
Dette burde være et relativt vanlig problem, tenker jeg, så spørsmålet er om noen har et godt tips på fremgangsmåte? Å produsere nye fra scratch (inkl. nytt profilstål osv.) koster minst 8 500 kr slik jeg har forstått det, så det ville vært greit å unngå. For eksempel, kan man kjøpe en som ligner og modifisere (høvle eller fylle inn med type gips)? Har bl.a. sett at sekelskifte.se har en lignende list,
https://www.sekelskifte.com/product/dekorlist-dorrspegellist-15x33-mm. Eller finnes det noen snekker/leverandør av lister som kan spesialtilvirke en kortere bit billigere?
Alt godt