Hei,

Vi holder på å renovere leiligheten vår hvor vi har satt på renoveringsgips på eksisterende vegger (dels lettbetong og treetexplater). Vi gjorde feilen å sette avfasede kanter mot vindu og dørkarmer, så nå er det en innsunkning som rammer inn dør og vindu.

Vi vurderer å sette en ny bredere list rundt vinduene og dekke avfasningen (gipsskiven flukter med eksisterende list akkurat nå). Men jeg lurer på om det går an å legge i sparkel i avfasningen slik at den er i samme nivå som gipsskiven ellers? Trenger man i så fall å ha noen form for armering i form av glassfiber eller papp, eller vil det holde seg? Det er jo egentlig ingenting som beveger seg da det ikke slutter mot en annen gipsskive.

Takknemlig for svar!
 
Sparkle på du, det går bra.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.