Hei,
Vi holder på å renovere leiligheten vår hvor vi har satt på renoveringsgips på eksisterende vegger (dels lettbetong og treetexplater). Vi gjorde feilen å sette avfasede kanter mot vindu og dørkarmer, så nå er det en innsunkning som rammer inn dør og vindu.
Vi vurderer å sette en ny bredere list rundt vinduene og dekke avfasningen (gipsskiven flukter med eksisterende list akkurat nå). Men jeg lurer på om det går an å legge i sparkel i avfasningen slik at den er i samme nivå som gipsskiven ellers? Trenger man i så fall å ha noen form for armering i form av glassfiber eller papp, eller vil det holde seg? Det er jo egentlig ingenting som beveger seg da det ikke slutter mot en annen gipsskive.
Takknemlig for svar!