Hvordan sparkler jeg skjøtene mellom gipsplater som ikke har en fordypning?
Skal jeg kutte en liten fordypning med kniv. Deretter sparkle fordypningen. Så slipe når det har tørket og sette på armeringstape og deretter sparkle igjen?
Skal jeg kutte en liten fordypning med kniv. Deretter sparkle fordypningen. Så slipe når det har tørket og sette på armeringstape og deretter sparkle igjen?
Henger meg på tråden... Har et kjellerrom med pussede vegger. Har noen trommer av minerit (de som har kontakt med gulvet) og gips (de som ligger i takhøyde) for rør og bjelker. Sluttfinish i rommet er altså stort sett pusset vegg.
Har sparklet trommene men lurer på om jeg skal lime over glassfiberduk (eller type "problemløsaren") på trommene for at malingen ikke skal sprekke? Finnes det risiko for at lim eller duken mugner eller er de uorganiske?
Har sparklet trommene men lurer på om jeg skal lime over glassfiberduk (eller type "problemløsaren") på trommene for at malingen ikke skal sprekke? Finnes det risiko for at lim eller duken mugner eller er de uorganiske?
Uten glassfiberremse/papir er risikoen stor for at det blir synlige sprekker i skjøtene når gipsen beveger seg. At å bruke glassfiberremse synes de fleste er det letteste, selv om papir er det eneste som er godkjent ifølge byggevareforskriftens regler.
Så bruk absolutt en eller annen remse, lag et V med remse sparkel og nyt en bra vegg
Så bruk absolutt en eller annen remse, lag et V med remse sparkel og nyt en bra vegg
Moderator
· Stockholm
· 57 894 innlegg
papp er det som plateprodusentene foreskriver.
Klikk her for å svare