Vi setter furuplywood-plater som overflate i taket (ubehandlet), men merker at det er vanskelig å få dem helt kloss an mot hverandre. Noen som vet om det ville fungere å sparkle sprekkene med tresparkel? Eller finnes det en bedre løsning?

Det er vel meningen at platene skal monteres med bevegelsesmargin?

Ingen anelse? Det er rette kanter så de skal ikke "klikkes" i hverandre. Vanlige 10mm 1x2 m

Gulvfuge gir bevegelsesrom, dyrt men funker

H Huzzbutt skrev:
Gulvfug gir bevegelsesrom, dyrt men fungerer
Bilder ?

Fres not og fjær på dem, blir klart penest og best, men også litt arbeid. Sparkel kommer ikke til å holde over tid. Mykfugemasse tror jeg heller ikke på om dere vil ha dem tett inntil.

• Liker
SvanteC og 2 andre
  • Laddar…
Fres inn not og fjær!
Da får du tre også i skjøten

Sparkel og fugemasse vil ikke holde, et alternativ er å sette lister som før i tiden over alle skjøter.

• Liker
heimlaga
  • Laddar…
Sånn ser det ut. Det er jo maks 3-4mm så burde det ikke funke med sparkel?

• Trefinérvegg med synlige skjøter, to røde piler markerer gap i treverket som er omtrent 3-4 mm brede.
Ö Ölin skrev:
Så här ser det ut. Det e ju max 3-4mm så borde det ändå inte funka med spackel?
Tre er et levende materiale, glipens størrelse vil variere over året så spackelen vil sprekke. Hvis du skal ha noe, så er det en elastisk fugemasse, men å frese vil bli 1000 ganger penere.
Tenk en gipsplate, det er et dødt materiale men sprekker likevel hvis man ikke legger strimler i skjøtene, i dette tilfellet har du et levende materiale uten strimmel.

Forsøk å unngå unødvendig mange skjøter, hvorfor kjører dere med så små biter ?

Takk for all input. Vet ikke hvorfor vi brukte små biter. Kanskje fordi det er 3,5 m i takhøyde og det hadde vært utrolig slitsomt med tyngre plater. Men men nå har jeg bestemt meg for å sette lister langs alle skjøtene. Tror det kan bli kult.

• Liker
Oldboy og 1 annen
  • Laddar…
Ö Ölin skrev:
Takk for alle innspill. Vet ikke hvorfor vi brukte små biter. Kanskje fordi det er 3,5 m i takhøyde og hadde vært sykt tungt med tyngre plater. Men men nå har jeg bestemt meg for å sette lister langs alle skjøter. Tror det kan bli kult
Hei, står overfor samme problem nå når vi setter interiørfiner i bjørk. Kan du beskrive hvordan dere gjorde det og gjerne med bilder?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.