Hei!

Ny her :)

Har et spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Har sparklet på en betongvegg med Beckers grovsparkel. Fungerer det å legge fliser oppå det også senere? Virker som det har festet seg bra på overflaten.

Mvh

Gjerne litt mer informasjon om veggen. Er det sprekker du har sparklet eller er det gammel puss som har sluppet? Klart at det går an å sette fliser på puss/sparkel. Er det et våtrom, kjøkkenvegg eller noe annet?
Hei og velkommen forresten!

Det har sittet fliser der tidligere i et kjøkken. Så det var litt skrått og porøst. Kanskje lett betong? Sånn i etterkant kanskje man skulle ha brukt husfix eller lignende?

Tusen takk!

Det bør være sementbundet sparkel under fliser.

Stefan N skrev:
Det bør være sementbundet sparkel under fliser.
Jo har innsett jeg gjort en feil nå.
Men fungerer det eller er det bare å forsøke å rive ned?

Er veldig forvirret nå. Overflaten er ca 150x30. Hvor stor sjanse er det for at det slipper?

Rett liten skulle jeg tro.

Det som er den største risikoen er at sparkel sikkert ikke er vannfast og at en våt fix løser opp sparkelens overflate med dårlig feste. Men det er bare en kvalifisert gjetning uten å i detalj studere sparkelens egenskaper.

Legg på en primer først.

oceanis skrev:
Det som er den største risikoen er at sparklet sannsynligvis ikke er vannfast og at en våt fix løser opp sparklets overflate med dårlig feste.
Men det er bare en kvalifisert gjetning uten å i detalj studere sparklets egenskaper.
Er et vannbasert sparkel iaf.

http://www.beckers.se/produkter/inomhus/spackel-fog/spackel-grov

Stefan N skrev:
Dra på en primer før.
Okei ja det hadde jeg tenkt å gjøre man kanskje kan male et strøk med våtromsmaling også først?

Oppdatering!
Var og pirket på det med en morakniv og det satt veldig dårlig. Løsnet store biter så det blir til å rive ned og bruke husfix eller lignende.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.