Sparkeltapen har løsnet fra veggen. Hva gjøre.

• Spackelremse har løsnet fra veggen, med synlige kanter og ujevn overflate på gipsveggen.
V veyron421 skrev:
Sparkelremse har løsnet fra veggen. Hva gjør jeg?
Det er bare å dra bort og begynne på nytt...

• Liker
veyron421
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Det er bare å dra bort og starte på nytt...
Takk for raskt svar

Fram med penselen og få på våtromsklister så er saken biff.

Jeg opplevde det samme, og holdt på å bli gal. Jeg limte remsen på kortskjøtene i stedet for sparkel under, for å minimere tykkelsen. Det fungerte, bortsett fra på to steder. Ble oppdaget etter sparkling og grunnmaling.

Slipte bort sparkel og remse fra de dårlige stedene. Fra begynnelsen limte jeg remsen, lot limet tørke i flere dager, sparklet osv. Nå når jeg gjorde det om, lot jeg bare limet tørke i typ 20 minutter før jeg sparklet.

Dagen etter hadde det løsnet. Vannet i sparkelen hadde tydeligvis løst opp det halvtørkede limet.

Noen bannord, ny sliping, limte fast. Denne gangen lot jeg det tørke i 5 timer, sparklet. Det samme skjedde igjen.

Flere bannord, gjøre om. NÅ lot jeg limet tørke i 5 timer, grunnmalte deretter før jeg sparklet. Da malingen hadde tørket i 2 timer så sparklet jeg. Det fungerte. Malingen isolerte limet fra sparkelen.

Dette var i fritidshuset om vinteren, så jeg var bare der 1-2 dager i uken, dette forsinket endelig malingen med flere uker.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.