Driver med å renovere vår spisestue. Huset er fra 1923 og veggene består av siv og puss, såkalte kloasongvegger om jeg har forstått riktig. Vi skal enten male eller tapetsere og lurer nå på om man kan bruke vanlig sparkel til å bredsparkle med eller blir huset for tett da? Og om vi velger å male, må malingen da kunne puste?
 
Claes Sörmland
Visst kan du sparkle på kalkpusset. Fargen må ikke kunne puste, tvert imot er det bare en fordel å planke på tett veggmaling av akrylattype. Det reduserer fuktvandringen inn i veggen fra boligen om det er yttervegg. Er det innervegg så spiller det ingen rolle i det hele tatt.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.