Hei!
Flyttet inn i et 40-talls hus med kjeller. Nå slipper de grove delene av veggen helt ned til grunnbetongen. Som dere kan se er det 3 lag som løsner: noe sparkel, noe finpuss og maling. Saltutfellinger kan ses litt her og der, og derfor er det fuktvandringen som er problemet.
Hvordan ville dere gjort det? Er det bare å banke bort disse lagene og gjøre om/gjøre riktig? Eller skal jeg bare reparere der de store hullene oppstår?
Flyttet inn i et 40-talls hus med kjeller. Nå slipper de grove delene av veggen helt ned til grunnbetongen. Som dere kan se er det 3 lag som løsner: noe sparkel, noe finpuss og maling. Saltutfellinger kan ses litt her og der, og derfor er det fuktvandringen som er problemet.
Hvordan ville dere gjort det? Er det bare å banke bort disse lagene og gjøre om/gjøre riktig? Eller skal jeg bare reparere der de store hullene oppstår?
Skulle anbefale at du følger prinsippet om hellere å fjerne for mye enn for lite, sitter det som fjell kan det få bli sittende, begrunnelsen for ekstraarbeidet er den reduserte risikoen for å måtte gjøre arbeidet om igjen. Men et viktigere spørsmål i sammenhengen, har du utbedret årsaken til at det løsner, dvs redusert fuktbelastningen?
Takk for input!
Ja, tiltak for fuktvandringen i den grad jeg kan er rettet opp!
Ja, tiltak for fuktvandringen i den grad jeg kan er rettet opp!
Klikk her for å svare