Et hus bygget rundt 40-tallet. I kjelleren er det harde vegger, vet ikke om det er tegl eller betong, deretter puss på det. Mellom veggen og taket er det en fin stor radius. Taket mistenker jeg er trekonstruksjon som har bast og nett, deretter puss.
Det har sprukket i taket mellom den harde radiusen og noen cm inn på taket. Den sprekken er rundt omkring i hele taket.
Vet noen om det finnes noen form for god løsning. Eller er det som før at man må fjerne rundt sprekken og legge ny puss/sparkel. Deretter male på det og gjøre om alt etter X antall år. Altså slik det er i dag.
Det har sprukket i taket mellom den harde radiusen og noen cm inn på taket. Den sprekken er rundt omkring i hele taket.
Vet noen om det finnes noen form for god løsning. Eller er det som før at man må fjerne rundt sprekken og legge ny puss/sparkel. Deretter male på det og gjøre om alt etter X antall år. Altså slik det er i dag.
Hobbysnekker
· Västra Götaland
· 1 496 innlegg
Begynner du å pirke i det der så kommer hele taket ned snart. Er det bare kosmetisk så ville jeg nøyd meg med å male.
Har du litt bilder så gjør det det lettere for oss å kunne hjelpe deg?pär h skrev:
Et hus bygd rundt 40-tallet. I kjelleren er det harde vegger, vet ikke om det er tegl eller betong, og deretter er det puss på det. Mellom veggen og taket er det en pen stor radius. Taket mistenker jeg er trekonstruksjon som har bast og nett, deretter puss.
Det har sprukket i taket mellom den harde radiusen og noen cm inn på taket. Den sprekken er rundt om i hele taket.
Vet noen om det finnes noen form for god løsning. Eller er det som før at man må fjerne rundt sprekken og legge ny puss/sparkel. Deretter male på det og gjøre om alt etter X antall år. Altså sånn som det er i dag.
Klikk her for å svare