holder på å rive ned gammel mosaikk på kjøkkenet og mye av veggen/betongen følger med. det skal på en ny flis såklart men ikke like høyt som det tidligere har vært. tror dere at jeg kan sparkle igjen hullene og deretter slipe eller må jeg bruke gips?
mvh johanna
Finns s k renoveringsgips som er 6 mm tykt. En løsning ville være å lime slikt på veggen helt opp til taket. Da slipper du sparkle så mye. Gips gir også en god plan overflate å flise på.
Jeg hadde kjørt med husfix eller lignende sementbasert produkt, det passer bra mot eksisterende vegg, og så fliser du over dette.
Spør hos fliseforhandleren, de har sikkert tips på produkter som er kompatible.
Renoveringsgips er tynt og slapt, og du må uansett ha sementbasert lim for å få opp gipsplaten.
Jeg ville ha kjørt med husfix eller lignende sementbasert produkt, det passer bra mot eksisterende vegg, og så flislegger du over dette.
Spør hos fliseforhandleren, de har sikkert tips på produkter som er kompatible.
Renoveringsgips er tynt og slapt, og du må uansett ha sementbasert lim for å få opp gipsplaten.
Takk for tipset. Har vært og skaffet meg husfix nå, kom nemlig på at jeg ikke kan sette gips da det bygger ut for mye for det nye kjøkkenet 😊
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.