Ja, nå vet jeg ikke om dette spørsmålet passer inn her heller, jeg har prøvd under Miljø....men fikk ingen respons....... Uansett så kommer søppel til å veies snart i vårt område så nå må man bli litt bedre på søppelsortering. Er det noen som har bygget eller arrangert på noe vis hjemme slik at sorteringen og oppbevaring av gamle illeluktende emballasjer og lignende kan gjøres lettere og kanskje det til og med blir gøy å sortere søppel?

Jeg holder på å file på en "resirkuleringsbenk" å sette i spiskammeret. Benkeplaten blir en hobbyplate i passende lengde. Ben av 45*45 lekter. hobbyplate mellom lektene på sidene og på forsiden en rundstokk og et to-delt forheng på forsiden. Formentlig vil det trenges lekter i nederkant på fram- og baksiden for stabiliteten.

I benkeplaten tenkte jeg å sage til tre luker. På undersiden skrur jeg inn en krok på hver side av lukene. I krokene henger jeg plastposer, et bærehåndtak i hver krok.

Så males benken hvit, eller i hvilken farge man nå vil. Jeg vurderer å hvitlakkere platen og male resten av benken hvit. Til forhenget kan man ta noe fresht stoff. Så en pen bilde av glass, blikkboks og papir på lukene og vips! en praktisk og pen oppbevaring for resirkuleringsartikler.

Har man mer plass kan man lage flere luker, eller bore store hull i benkeplaten, så får man plass til flere ting å sortere.

Jeg skal bare gjøre ferdig gangen, et soverom og fikse hagen, så kan jeg legge ut et bilde på hvordan den ble :)

Klart interessert i hvordan det blir! Jeg hadde tenkt meg noe større, kanskje utendørs til og med.

Jeg har et uterom med dør ut fra kjøkken/spiserom. Langs den ene kortsiden (glasningen begynner 90 cm over gulvet på kortsidene) bygde jeg en enkel benk 140x50 cm og 80 høy av skapstamme, benkeplate mm som ble til overs da jeg rev ut det gamle kjøkkenet. Forsiden dekkes av et pent stoff. I skapet samler jeg så alt i vanlige papirbæreposer som man alltid får for mange av. Én for hver av papir, kartong, glass, metall, plast, pantflasker/bokser. Ved siden av en gammel isboks for batterier og lyspærer. Når noe er fullt tar man bare med seg posen til gjenvinningsstasjonen. Er posen fortsatt hel og noenlunde ren, bretter man den bare sammen, ellers kaster man den i gjenvinningen.

Jeg forstår ikke de som bruker penger på pene bokser. De skal bæres hjem og etter en stund blir de lett grisete og må vaskes.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.