For innfesting av tilkoblingsringen til mine tilluftsventiler trenger jeg en slank skrue.
Jeg klarer bare ikke å finne en slik.
Skruen burde være ca 70mm med diameter ca 3mm.
Montasjeskrue passer dårlig, da hullene ikke er så lette å bore opp. De sitter så nær kanten.

25 Sprekkpanel
20 Puss
23 Luftspalte
13 Gips
Ring av galvanisert plåt med hull ca 3,5mm

Tips og ideer mottas med stor nysgjerrighet!

• Rund åpning i taket med en galvanisert anslutningsring, del av ventilasjonssystem for tiluftsdon, sett fra undersiden.
Lim rundt kanten. Kan det funke?
Eller lag nye hull mellom de gamle

Søk på list eller sokkelskrue

• Liker
dadid
  • Laddar…
B basseman skrev:
Søk på list eller sokkelskruv
Bra innspill!
Dessverre ser det ikke ut til å finnes listskruv lengre enn 57 mm om de ikke er "dobbelgängade", dvs at en gäng under hodet holder listen snarere enn hodet som er gjort veldig lite.

Har du kommet i kontakt med noe som motsier denne observasjonen?

fgo fgo skrev:
Lim rundt kanten. Kan det funke?
Eller lag nye hull mellom de gamle
Kantliming er siste utvei. Gulvet ovenfor trykker litt på flexrørene, så risikoen er forholdsvis stor for at limingen ikke blir fullt så god som jeg skulle ønske.

Kommer du til på baksiden ?
3 mm gjenget stang, kuppelmutre på den synlige siden.
Ville det funke ?

J Jan271 skrev:
Kommer du til på baksiden?
3 mm gjenget stang, kuppelmuter på den synlige siden.
Ville det funket?
Ønsker at det var mulig, men lokket er på (inkluderer parkett og vannbåren gulvvarme :-/

Trallskrue med xtra trelapp på loftet)

Jeg vet ikke hva du vil oppnå helt riktig, er det å få stosen til å slutte tett mot taket eller bare som ren innfesting til dine flexslanger? Hvis det bare er at stosen skal sitte sammen med flexslangen, tar du en vanlig plåtskruv (typ 12 mm) og skrur fra innsiden don rett inn i flexslangens plåtförstärkning........ ja så pleier jeg å gjøre i alle fall

Gjelder det innfesting av selve stosen mot takgipsen så sag ut en bit kryssfiner (typ 7 mm), del den på midten og sett på plass i hullet før du setter tilbake stosen og skrur den fast.

E egge80 skrev:
Jeg vet ikke hva du vil oppnå egentlig er det å få stussen til å slutte tett mot taket eller bare som ren innfesting til dine fleksrør? Om det bare er at stussen skal sitte sammen med fleksrøret så tar du en vanlig plateskrue (typ 12 mm) og skrur fra innsiden av don rett inn i fleksrørets plateforsterkning........ ja så pleier jeg å gjøre i hvert fall
Nja, stussen sitter litt vel godt fast i flexdemperen. det er litt av problemet. Jeg er redd for at jeg skader demperen om jeg tar av stussen for å komme til luftspalten. En lang smal skrue ville vært så himla enkelt :-)

Ta skru av tilstrekkelig lengde, kanskje 5 mm dia. Og skiver i passende størrelse for skruen.
Og sett skruen utenfor stosens kant, så skivene holder stosen.
Ventildekselet som skal dit har vel tilstrekkelig stor diameter for å skjule skruen da?

7,5 mm marginał. En tøff oppgave.

Fulkemisten
Kontakt Sifvert-skruv. De kan alt om innfesting. Om de ikke har skruen det gjelder på lager, kan de nok finne den. De kan ifølge egen opplysning iblant produsere skruer også.
www.sifvert-skruv.se

• Liker
dadid
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.