Uterom i et av uthusene på ca 20 kvm som vi skal gjøre om til snekkerverksted. Akkurat nå mangler det gulv, men det er bygd på en slik måte at bjelkelag ville passe veldig bra å bygge med god ventilasjon under. Tanken er å ha ca 120 mm isolasjon i gulvet og ha det varmt året rundt med minst +5°. Tak og vegger isoleres i høst.

Akkurat nå vil vi holde budsjettet lavt og lurer på hvordan man enklest og billigst legger inn et solid gulv. Ha tettere CC-mål og bruke den grove råsponten?

Malt sponplate fungerer også, gjerne en 2K gulvmaling

Protte

Våger man sette det ute i et kaldt lager. Nok for at ambisjonen er å ha det varmt men jeg tenkte likevel å gå ut fra at det kan være kaldt og fuktigheten vil jo variere en del på vår/høst. Jeg var inne på en sponplate også men bekymret for at den skal påvirkes av eventuelle vekslinger. Men jeg kanskje tenker feil?

Først skal du ha det varmt og deretter kaldt, uansett så holder sponplate bare den ikke blir våt. Ikke kondenserende tåler den.

Ok, vi går ut fra at gulvet skal kunne holde seg kaldt, så bygger jeg med riktige forutsetninger :) Beklager mine lett forvirrede innlegg.

Vått skal det i alle fall ikke bli, annet enn fuktigheten fra litt sølt maling og en eller annen godt avkjølt drikke på dager man er litt klønete.

Sammenlignet litt og det blir billigere å legge inn Byggmax tregulv i uthuset/snekkerboden enn en gulvsponplate.

Chrissofsweden skrev:
Okei, vi antar at gulvet skal kunne stå kaldt, så bygger jeg med riktige forutsetninger :) Unnskyld mine lett forvirrede innlegg.

Vått skal det uansett ikke bli bortsett fra fuktigheten fra litt sølt maling og en avkjølt drikk de dagene man er litt klønete.

De dagene man er litt klønete av avkjølte drikker bør man holde seg unna snekkermaskiner.

Protte

Tror det du tenker på er et ikkeproblem.

#nykterist

:)

• Liker
Fredrik.engdahl
  • Laddar…
Har i min bod 2 lag råspont 20mm som gulv. Det er stabilt..

Chrissofsweden skrev:
Tror det du tenker på er et ikke-problem.

#nykterist

:)
Man kan jo aldri så nøye vite.

P

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.