K krille09 #1 Medlem · VÄSTRA GÖTALAND · 268 innlegg 28 apr 2014 kl 09:34 krille09 Medlem VÄSTRA GÖTALAND 268 innlegg 28 apr 2014 kl 09:34 #1 Hei, Jeg skal erstatte slagporten med en vanlig ytterdør i en garasje i kjellerplan. Veggene er bygget av betonghullstein. Man trenger altså: 1. Rive ut den gamle porten 2. Mure igjen med leca/betonghullstein 3. Installere dør 4. Pusse inn- og utvendig Skal man søke en snekker eller murer for dette? Hva tror dere det koster?
Hei, Jeg skal erstatte slagporten med en vanlig ytterdør i en garasje i kjellerplan. Veggene er bygget av betonghullstein. Man trenger altså: 1. Rive ut den gamle porten 2. Mure igjen med leca/betonghullstein 3. Installere dør 4. Pusse inn- og utvendig Skal man søke en snekker eller murer for dette? Hva tror dere det koster?
S SBH #2 Anonym 28 apr 2014 kl 12:46 SBH Anonym 28 apr 2014 kl 12:46 #2 Finest og raskest murt blir det med en murer, men den vil kanskje ikke rive porten og sette inn døren. En snekker kan mure og pusse, men ikke på samme høye nivå som en murer, men de gjør gjerne alt.
Finest og raskest murt blir det med en murer, men den vil kanskje ikke rive porten og sette inn døren. En snekker kan mure og pusse, men ikke på samme høye nivå som en murer, men de gjør gjerne alt.
K krille09 #3 Medlem · VÄSTRA GÖTALAND · 268 innlegg 28 apr 2014 kl 14:01 krille09 Medlem VÄSTRA GÖTALAND 268 innlegg 28 apr 2014 kl 14:01 #3 Vurderer litt å sette inn døra selv. Er vel bare å plugge og kjøre karmeskruv og fuge med fugeskum. Skal man legge noe mellom terskel og betong?
Vurderer litt å sette inn døra selv. Er vel bare å plugge og kjøre karmeskruv og fuge med fugeskum. Skal man legge noe mellom terskel og betong?
E eviljava #4 Medlem · N/A · 2 281 innlegg 28 apr 2014 kl 14:16 eviljava Medlem N/A 2.281 innlegg 28 apr 2014 kl 14:16 #4 krille09 skrev: Skal man legge noe mellom terskel og betong? Er det en gammel kjeller med uisolert plate? I så fall kan du jo legge litt syllpapp under terskelen.
krille09 skrev: Skal man legge noe mellom terskel og betong? Er det en gammel kjeller med uisolert plate? I så fall kan du jo legge litt syllpapp under terskelen.
S SBH #5 Anonym 28 apr 2014 kl 14:26 SBH Anonym 28 apr 2014 kl 14:26 #5 jeg skulle ikke ha fugeskum, brukt karmhylser, jeg vil ha tjærepapp under terskelen om platen er i vater
jeg skulle ikke ha fugeskum, brukt karmhylser, jeg vil ha tjærepapp under terskelen om platen er i vater
K krille09 #6 Medlem · VÄSTRA GÖTALAND · 268 innlegg 28 apr 2014 kl 15:31 krille09 Medlem VÄSTRA GÖTALAND 268 innlegg 28 apr 2014 kl 15:31 #6 Ja. Gammel uisolert plate. Hva fyller man med mellom karm og betong? Man må jo pusse inn karmen litt for at det skal se pent ut.
Ja. Gammel uisolert plate. Hva fyller man med mellom karm og betong? Man må jo pusse inn karmen litt for at det skal se pent ut.