6.920 lest ·
16 svar
7k lest
16 svar
Smarte tips for å flytte 500kg storsekk
Side 1 av 2
Hei,
har kjøpt en storsekk med 1000kg sjøstein og planen var at transportøren (Postnord) skulle varsle og deretter skulle man kunne velge å være hjemme ved mottaket for å få den på en bra plass ved husveggen.
Men uten noen form for varsling sto det en sekk midt på oppkjørselen og blokkerer for bilen.
Har nå brukt halvparten av sekken og planen var at den andre halvdelen skal til andre prosjekt senere i høst.
Men nå står jo en halvsekk fortsatt i veien.
Vurderer å ringe og klage til Postnord så de får komme hit og flytte den (har jo betalt 900kr for frakten, men har lave forhåpninger om at det skulle gå).
Så da lurer jeg på om noen har tips på hvordan man flytter en slik sekk (står på pall) med ting man har hjemme eller går å kjøpe for en billig penge (altså ikke noe bra forslag å kjøpe en palløfter fra Jula for 4000
.
Har vurdert om en biljekk kanskje kan brukes for å lette noen ende på pallen og prøve å dytte alt sammen, men føles som det ikke kommer til å gå. Det er 5m den trenger å flyttes i svak motbakke.
har kjøpt en storsekk med 1000kg sjøstein og planen var at transportøren (Postnord) skulle varsle og deretter skulle man kunne velge å være hjemme ved mottaket for å få den på en bra plass ved husveggen.
Men uten noen form for varsling sto det en sekk midt på oppkjørselen og blokkerer for bilen.
Har nå brukt halvparten av sekken og planen var at den andre halvdelen skal til andre prosjekt senere i høst.
Men nå står jo en halvsekk fortsatt i veien.
Vurderer å ringe og klage til Postnord så de får komme hit og flytte den (har jo betalt 900kr for frakten, men har lave forhåpninger om at det skulle gå).
Så da lurer jeg på om noen har tips på hvordan man flytter en slik sekk (står på pall) med ting man har hjemme eller går å kjøpe for en billig penge (altså ikke noe bra forslag å kjøpe en palløfter fra Jula for 4000
Har vurdert om en biljekk kanskje kan brukes for å lette noen ende på pallen og prøve å dytte alt sammen, men føles som det ikke kommer til å gå. Det er 5m den trenger å flyttes i svak motbakke.
Er underlaget slett kan du prøve å løfte opp den ene enden på pallen med et spett eller lignende og legge inn noen rør under, og så er det bare å skyve og flytte rørene etter hvert som den beveger seg fremover.
Medlem
· södemanland
· 706 innlegg
Legg ut to planker i retningen du skal flytte, løft enden på pallen og legg under noen rundstaver... dytt og flytt stavene etter hvert... Gammel klassisk metode!
Det er asfalt og som sagt litt oppoverbakke så man vil jo ikke at den stikker av i feil retning, så litt lurt med ruller under 
Takk for tipsene. Skal se om jeg kanskje kan dra den framover ved å løfte den opp på noen bord for litt bedre glid og en eller annen brekkstang for å få den opp/dytte den framover.
Ellers får jeg etterlyse en dragere i den lokale facebookgruppen eller se om noen sterke naboer kanskje kan slepe sekken på asfalten.
Takk for tipsene. Skal se om jeg kanskje kan dra den framover ved å løfte den opp på noen bord for litt bedre glid og en eller annen brekkstang for å få den opp/dytte den framover.
Ellers får jeg etterlyse en dragere i den lokale facebookgruppen eller se om noen sterke naboer kanskje kan slepe sekken på asfalten.
Dra pallen med bilen.
Dra pallen for hånd. Sett et tau eller spennbånd mellom pall og for eksempel et tre. Ta i tauet på midten, midt mellom pall og tre. Dra vinkelrett mot tauet. Pallen vil flytte seg ca en halv meter. Stram tauet og begynn på nytt.
Rull pallen på rør.
Løft pallen med en bukk. Dra bukken fremover, pallen går noen desimeter hver gang man velter bukken fremover.
Spett pallen fremover.
Dra med sperreblokk.
Nei, nå orker jeg ikke komme med flere forslag.....
Dra pallen for hånd. Sett et tau eller spennbånd mellom pall og for eksempel et tre. Ta i tauet på midten, midt mellom pall og tre. Dra vinkelrett mot tauet. Pallen vil flytte seg ca en halv meter. Stram tauet og begynn på nytt.
Rull pallen på rør.
Løft pallen med en bukk. Dra bukken fremover, pallen går noen desimeter hver gang man velter bukken fremover.
Spett pallen fremover.
Dra med sperreblokk.
Nei, nå orker jeg ikke komme med flere forslag.....
Kan du ikke låne en pallyft av noen? Ellers får du skaffe noen rørbiter og prøve å få inn under for å rulle på.
Trodde ikke Postmord leverte storsekker. Selv har jeg alltid fått de avstilt på anvist med leverandørens kranbil.
Trodde ikke Postmord leverte storsekker. Selv har jeg alltid fått de avstilt på anvist med leverandørens kranbil.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 innlegg
Nå hjelper det ikke deg, men jeg hadde definitivt ringt og klaget. Det er ikke helt uvanlig at sjåføren gjør som den vil og ikke følger anvisningene. Om selskapet er seriøst så vil de iallfall prøve å sørge for at det ikke skjer igjen.
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
500 kg stein hadde gått fortere å skyfle og kjøre i trillebår enn å sette seg ved datamaskinen og skrive et innlegg på byggahus.
Planer og Postnord, det bør man passe seg for. Jeg kan fortelle historier om pakker som har vært ved døren min, for så å ta en ny tur rundt om i verden. En gang måtte jeg vente i 5 dager ekstra. Da tenkte Postnord at man nok bør sende pakken tilbake til storbyen for å begynne forfra med å levere, når jeg har et postkontor et steinkast fra der jeg bor.