Har et nybygd hus i Ytong pusset ut- og innvendig med pussmørtel C.
Synes at det i visse rom har blitt litt "for grovt" dvs man har ikke filtret tilstrekkelig slik at veggen blir "kornig" av ballasten.

Vurderer nå å utbedre dette enten ved å gipspusse og koste for å få struktur, alternativt legge på et ytterligere lag pussmørtel C og filtrere det mer.

Men vurderer en gal idé om man i stedet kunne slipet bort den grove ballasten og på den måten fjerne grovheten i strukturen?
Noen som har testet eller kan si at ideen er helt på jordet?
 
Åsa Lund
Jeg hadde aldri våget å slipe puss. Det er nok en risiko for at man river opp overflaten og biter faller av.
 
Ok, er det noen andre som har en idé?
Et annet spørsmål i emnet; hvor "grov" overflate kan man gå på hvis man kostar gipsputs?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.