Har et nybygd hus i Ytong pusset ut- og innvendig med pussmørtel C.
Synes at det i visse rom har blitt litt "for grovt" dvs man har ikke filtret tilstrekkelig slik at veggen blir "kornig" av ballasten.
Vurderer nå å utbedre dette enten ved å gipspusse og koste for å få struktur, alternativt legge på et ytterligere lag pussmørtel C og filtrere det mer.
Men vurderer en gal idé om man i stedet kunne slipet bort den grove ballasten og på den måten fjerne grovheten i strukturen?
Noen som har testet eller kan si at ideen er helt på jordet?