Jeg lurer på om noen mot formodning vet hvor jeg kan finne glattpanel 16x120 i Stockholm-området. Har sjekket med Fredells, Lissma og Byggolle i Nacka - enten er det to ukers leveringstid eller så er det faste, helt sprø, lengder på treverket (blir over 30% spill).

Treverket skal være på veggene i soverommet. Underlaget er slik at jeg kan skjøte løpende uten problemer - tror dere det ser rart ut? Treverket er ikke ende-spontet selvfølgelig, men man kunne gjort en svak avfasing i skjøtene.

• Liker
Mdde
  • Laddar…
Sjekk med Södermalms Trä (Danvikstull), de har ganske mye å velge mellom

Jeg slår på tråden!

Har også begynt å se hos leverandørene av massive gulv i stedet, det har fordelen at trebitene er møbeltørre og oftest endepontet, men det blir litt dyrere.

Mvh,
Mathias

Vi har kjøpt fra Strängnäs brädgård.
Vi hadde dog noe smalere, jeg vet ikke om de har 120 på hyllen.

De har kjørt til Stockholm tidligere, jeg vet ikke om de fortsatt gjør det.
Tar 1-1,5 time å kjøre med tilhenger.

Et tips er å ringe ;)

0152-331900

Hva tror du om byggmax furugulv 14 x 117 for 89 kr/kvm? Jeg har lagt det som gulv på hytta, og det var helt OK. Endefreste gjør at det blir nesten ikke noe svinn. Derimot er alle lengdene like lange, noe som gjør at skjøtene havner langs en skrå linje over rommet. Ikke så pent, men hvis man plukker litt med delene kan det bli bra. Jeg skal prøve å lage et bilde...

Edit: bilde

• Furugulv med jevne, kontinuerlige planker i samme lengde, viser skarver som danner en skrå linje.
Ja byggmax viste seg nok å være det smarteste alternativet. Det eneste problemet der er at det er litt for fuktig til å skru opp nå med det samme. Det må gjerne ligge et par uker før man legger det ifølge opplysningene.

Det ble i stedet b-sortering fra siljan via ttgolv.com, dyrere, men med litt pruting kan jeg leve med prisforskjellen.....

Men byggmax er nok det "beste" alternativet faktisk, for dette formålet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.