Y
ved 3 dører, burde det ikke bli at jeg kan åpne 2/3 isf?

2 dører 50% men da blir det vel dumt om man skal ha noe i midten?
 
Yrrol skrev:
ved 3 dører, bør det ikke bli at jeg kan åpne 2/3 istedenfor?

2 dører 50% men da blir det vel dumt om man skal ha noe i midten?
Da trengs det en skinne med tre spor. Den bygger mer på dybden...

Det blir ikke så vanskelig å nå det som er rett ved døren.
 
Y
bør vel gå an å ha tre dører på en to-skinne?
 
Milkshaken
Hei!
Jeg har bygget en garderobe med to skyvedører (se bilde). Dørene bygde jeg av en formpresset, hvitlakkert masonitt, preget som perlespont. Skrudd på enkel ramme av 2 x 2 lekter med bakside av kryssfiner. Dørene henger oppe på 2-skinne på hjul. Dørene holdes i posisjon nede med en liten styrekloss. Dørene har fire forsenkede metallhåndtak. Dessverre husker jeg ikke hva skinnen hadde for fabrikat. Men den ble bestilt via en jernvarehandel, så det er et vanlig produkt. Bestod av en aluminiums-skinne hvor det løp 2 hjul per dør.
 
  • Garderob med to skyvedører av hvitmalt masonitt, preget som perlespont, installert i et rom med trepanelgulv og en svart ovn til høyre.
Milkshaken
ja den konstruksjonen er den jeg har forespråket ......
 
Yrrol skrev:
bør vel kunne ha tre dører på en to-skinne?
Gittvis men da er 2 dører i samme skinne og du kan maksimalt åpne 2/3 deler.
 
Y
Eller hvordan er det, de har tre alternativer de selger, beregnet for flere dører.. men det er kanskje bare 2 baner i skinnen uansett?
 
Jeg spurte bare etter to-skinner. Men tre-skinner bygger jo litt mye i dybden. Med to-skinner og dørtykkelse på 2,5 cm blir det jo drøyt 5 cm, og mer vil man nok ikke ha.
 
Yrrol skrev:
Eller hur er det, de har tre alternativer de selger, beregnet for flere dører.. men det er kanskje bare 2 baner i skinnen uansett?
Hvilke skinner tenker du på nå?

Skånskabyggvaror har trespors skinne til deres pakker...
 
Y
Skyvedørsbeslag K-50-1,5 mFor to dører
Skyvedørsbeslag K-50-2 mFor tre dører
Skyvedørsbeslag K-50-2,5 mFor fire dører

tenkte på disse fra habo... de skriver flere antall dører, så da trodde jeg det var flere spor..
men om det bare er to spor uansett så vurderer jeg å ta den lengste og ha 4 små dører, burde jo gjøre så man kan åpne som mest.
 
Den har kun to spor.
Jo flere dører du har, desto mindre åpning får du., tenk deg at to dører står i samme skinne. Disse dørene trenger en overlapping på noen centimeter.

Dør én står i ytre skinne, dør to i indre skinne, dør tre står i ytre og dør fire i indre skinne...

At det står antall dører ved skinnelengden, er fordi du får beslag til dette antall dører i pakken.
 
Y
tenker mer at flere dører gir bedre fleksibilitet, si at jeg vil få stor åpning i midten, da drar jeg unna to dører ut til sidene.. så stort gap kan jeg vel ikke få med færre dører

eller vinner jeg på å ha 3.. føles som med 3 da må jo dørene være bredere og risikoen blir større for at man får soner man ikke kan komme til klærne i..
 
Yrrol skrev:
tenker mer at flere dører gir bedre fleksibilitet, si at jeg vil få stor åpning i midten, da trekker jeg unna to dører ut til sidene.. så stort gap kan jeg vel ikke få med færre dører

eller vinner jeg på å ha 3.. føles som 3 da må jo dørene være bredere og risikoen blir større for at man får soner man ikke kan nå klærne i..
Ja det stemmer, at du kan åpne opp midten med fire dører...

Men har ikke opplevd det som vanskelig med kun to dører på 3 meter.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.