Går i funderingene på en utbygging av hytta. Utbyggingen skal stå på søylefundament, bjelker i tre og skal sette inn en skyvedør med to dører (25 x 21).

Er det noe spesielt man skal tenke på så dørene ikke klemmer med tiden?
Jeg tenker på konstruksjonen av rammen da tre har en tendens til å bevege seg :)
 
Innebygd i vegg eller utenpå?
 
Innebygd i veggen. Visste ikke engang at det gikk an å bygge den utenpå :)
 
Har satt inn skyvedører, en ganske stor seksjon, i sommerhytta mi. Med årene har dørene blitt stadig vanskeligere å åpne, og til slutt var det vanskelig å få dem opp. Årsaken var at grunnlaget (torpargrund) langsomt hadde sunket, noe som også vises ellers, for eksempel ved tapetkrølling. Det jeg måtte gjøre var å løfte den bærende bjelken som vinduspartiet hvilte på, og støtte opp med kiler, så løste problemet seg. Så mitt tips blir: sørg for at vinduspartiet hviler på så stabil grunn som mulig!
 
  • Liker
Daniel Sadeghi
  • Laddar…
Yttervegg eller innervegg?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.