Jeg skulle sette opp en hylle her om dagen, og når jeg skal stramme til skruen med drillen så løsner hele skruehodet. Resten av skruen er igjen helt inne i pluggen... Er det noen som har en idé om hvordan jeg kan få den ut? Testet å vri ut skruen med en tang med smalere skaft, men det går ikke å rikke på den.

• En skrue med avrevet hode sitter fast i en veggplugg i en beige vegg, med synlig skade rundt kanten av pluggen.
Hva slags vegg er det?
Avhengig av veggtype kan det fungere å slå den inn med et dor og deretter sette i en større plugg og større skrue.

H hubbe87 skrev:
Jeg skulle sette opp en hylle her om dagen og når jeg skal dra til skruen med drillen så løsner hele skruehodet. Resten av skruen er fortsatt inne i pluggen... Er det noen som har en idé om hvordan jeg kan få den ut? Har prøvd å vri ut skruen med en tang med smalere skaft men det går ikke å få den løsnet.
Hva slags materiale er det i veggen?

/Høghus

Det er betong, eller lettbetong kanskje, en yttervegg i leiligheten.

H hubbe87 skrev:
Jeg skulle sette opp en hylle her om dagen, og når jeg skal stramme skruen med skrutrekkeren, løsner hele skruehodet. Resten av skruen er fortsatt inne i pluggen... Er det noen som har en idé om hvordan jeg kan få den ut? Har prøvd å vri ut skruen med en tang med smalere skaft, men det går ikke an å rikke på den.
Jeg ville nok borret den ut, eller kanskje blåst på med en brenner og smeltet plasten. Finnes antagelig enklere måter :)

Jeg hadde flyttet hyllen litt til siden og laget nye hull. Hvis de gamle hullene synes, ta en skrue og bank den gamle litt inn i veggen, deretter sparkel og mal.

Spisstang

M Mansson84 skrev:
Jeg hadde flyttet hylla litt til siden og laget nye hull.
Om de gamle hullene synes så ta en skrue og bank den gamle litt inn i veggen, så sparkle og male
Ja, jeg tror nesten det er det enkleste alternativet... det er et nattbord/hylla egentlig, og problemet er at jeg satte opp den første hylla på den andre siden av sengen før dess så om jeg flytter denne litt blir det ikke symmetrisk. Men får vel leve med det :)

plåtrickard plåtrickard skrev:
Spisstang
Prøvde det, men klarte dessverre ikke å få den løs.

Hva slags plugg er det da? Det ser ut som skruen er for stor for pluggen og kanskje går for tungt og derfor gikk den av.........

H hubbe87 skrev:
Prøvde det, men klarte dessverre ikke å få den løs.
Er den skrudd så hardt at den brakk vil nok ikke en tang få tilstrekkelig grep for å få den løs. Kanskje hvis du sprayer inn litt 5-56 for å minske friksjonen mot pluggen.

Er det mulig å lage et nytt monteringshull i hylla slik at du kan få den der du vil?

/Høghus

Ta en fin bor og bor bort så mye som mulig av pluggen og trekk/skru deretter ut skruen med passende tang.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.