Hei på dere!

Jeg trenger tips om en butikk som selger skrutapp i større modell. Det er altså en skrue med M-gjenger i den ene enden og tregjenger i den andre enden. Jeg trenger ganske store skruer, M12*200 og de skal være galvaniserte.
Så, hvis noen kjenner til et bra sted å handle fra, tar jeg gjerne imot tips!
Takk på forhånd!

Tvilende til at det finnes så store. Om du har tilgang til dreiebenk og sveiseapparat så vil jeg anbefale å kjøpe Franskskruv og gjengestang, kapp disse i passende lengder og sveise sammen.

Om det er steinmateriale i veggen/gulvet/taket kan du kjøre med ankermasse og gjengestang i stedet.
M10*120 tror jeg er det største jeg har sett i bygghandelen dessverre

Takk for alle tips!

For å være mer tydelig så er det en Fransk balkong i galvanisert stål som skal festes i en tømmerstokk. Veggen har, sett utenfra og inn: panel 22, spiklekter 34, isolasjon 70 og deretter tømmer. Det er derfor jeg trenger så lange og grove stifter. Planen fra starten var å bruke fransk skruer for innfestingen, men på grunn av en lite gjennomtenkt (les: helidiotisk!) plassering av festehullene i balkongen så går det ikke å bruke lengre fransk skruer enn ca 140 mm. Det ser ut til at det blir som Vojma foreslår, at jeg lager skruene selv. Det blir dyre skruer......

Det funker ikke med en gjennomgående gjengestang eller "stiller det til det" på innsiden?

Alfredo: Nei dessverre så går ikke det, tømmeret er synlig på innsiden, så det kan se litt rart ut : )
Lurer på hvordan det ville fungert med gjengestang + passende festemasse, altså som en steinmontasje bare i tømmeret.
Kruxet er at det er nettopp en liten balkong, så man vil jo ikke ta sjanser med monteringen.....

Nå spekulerer jeg litt siden jeg ikke har noen anelse om standard/finish/tilstand på innsiden din. Muligens kunne du forsänke en islagsmutter fra innsiden og plugge med liknende materiale som din tømmerstomme. Kan vel bli alt fra helt OK til totalt uakseptabelt avhengig av hvordan det ser ut ellers og hvilke krav man har...

Alfredo: Ingen dum idé! Det er malt tømmer, ganske "grovt" utførelse så det kan nok funke!

En annen idé. Det er ingen som kjenner til om det finnes noe lignende betongekspandere bare for tre. Jeg ser for meg en form for "klump" som feller ut kraftige mothaker når man strammer gjengestangen. Har dog ingen anelse om noe lignende eksisterer....

Corre, jeg er deg evig takknemlig!
For et sortiment! Ble fristet til å bestille en pall med "bra att ha" blandet bolt og skrue:)

Jeg hadde nok heller satt gjennomgående gjengestang, betydelig sterkere. Kjør med hullsag på innsiden til passende dybde, bryt ut "lokket" med en skrutrekker, bor hull og sett inn gjengestang med stor skive og mutter. Så er det bare å tilpasse "lokket" så det passer og trykke på det med passende klet.

Tiofingers-Perra Tiofingers-Perra skrev:
Hei på dere!

Jeg trenger tips til en butikk som selger skruvstift modell større. Det er altså en skrue med M-gjenge i den ene enden og tregjenge i den andre enden. Jeg trenger ganske store skruer, M12*200 og de skal være galvaniserte.
Så, hvis noen vet om et bra sted å handle fra, tar jeg gjerne imot tips!
Takk på forhånd!
Sjekk med https://www.walraven.com/se/ de har skruvstift opp til M12 / 200mm.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.