Hei forumet!

Jeg holder på å renovere en trapp og la merke til at håndlistkrokene var festet med gjengede stenger som ikke var M10.. men det viste seg å være 3/8-16 UNC-gjengede stenger.
iu
Siden flere av stengene er skadet, trenger jeg å erstatte dem, men jeg finner ingen som selger ca 100 mm lange gjengede stenger med UNC-gjenge.

Er det noen som har tips om en butikk/webshop som selger slike i Sverige?

Jeg har søkt på amazon, ebay og andre, men det finnes ingen som selger til en fornuftig pris, da de fleste kommer fra USA og dermed har en høy frakt+moms+toll-avgift. Dessuten finner jeg ikke noe på Swedol eller lignende heller.. (selv om søkekarmaen min hos swedol er kjent for å være dårlig)

Beste svar

Borr opp krokene til 8.5mm og dra i en M10 gjengtapp så kan du bruke M10 skruer. Det er nok lettest og billigst i dette landet.

• Liker
Snickarkirre
  • Laddar…
Takk!
Skal teste på en krok først. De er original fra 50-tallet og godt integrerte med rekkverket for øvrig, så det er viktig for meg at ikke originalkrokene blir ødelagte.

Jeg kan meddele at det fungerte utmerket.
Jeg hadde ikke trodd man kunne forme om gjenger så lett mellom to nærliggende dimensjoner, men som sagt, det ser ut til å ha fungert fint. Nå sitter 5 stk rekkverkskroker fint med nye m10-stifter.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.