hei
Skal sette to lag med spikerslag i et innertak og jeg eier en skrumaskin, så jeg tenkte å skru fast spikerslagene i stedet for å spikre for å gjøre det hele litt smidigere. Kan dog ikke finne treskruer på bånd noe sted, noen som vet om det er å få tak i eller om det går like bra med skruer for gips- eller OSB-plater?
Skal sette to lag med spikerslag i et innertak og jeg eier en skrumaskin, så jeg tenkte å skru fast spikerslagene i stedet for å spikre for å gjøre det hele litt smidigere. Kan dog ikke finne treskruer på bånd noe sted, noen som vet om det er å få tak i eller om det går like bra med skruer for gips- eller OSB-plater?
Renovator
· Kalmar län
· 2 600 innlegg
Jeg hadde kjørt med sponplateskrue, den finnes bandet.
Renovator
· Kalmar län
· 2 600 innlegg
Renovator
· Kalmar län
· 2 600 innlegg
Ja, det er riktig. Jeg har kunnet skru doble skruer med cc600. Er det lengre enn det, er jeg enig i at det kanskje er i underkant.
Jeg brukte 55mm bandet terrasseksruer fra Byggmax. Har ikke falt ned enda...
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 014 innlegg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6.014 innlegg
Renovator
· Kalmar län
· 2 600 innlegg
Ok rimelig avhengig av skrue. Mye forskjellig på hvordan gjengene er utformet. Mange skruer har ikke mye til trekk i spissen. Synes ikke man skal ta sjanser.S sinuslinus skrev:
På hvor mange steder som helst banker man opp panel 28x70 mot bef. betongtak CC1200mm for å så legge panel i den "andre retningen" CC 300mm. Det andre laget panel kan da ikke festes med lengre skrue enn 56mm. På ordentlig, tenk litt, du kan i prinsippet henge deg i en skrue og du setter to skruer per "festepunkt"
Takk for alle svar! Skulle også tro at det duger godt! Takstolene sitter med cc600mm. Setter første laget lekt med cc600 og andre med cc300. Skruautomat klarer maks 57mm så 55mm duger sikkert fintZ zsimpey skrev:
Selv skulle jeg legge noen kroner ekstra på bedre og lengre skruer, synes terrasse skruer er altfor tynne for gles.Oskerien skrev: