Monterer akkurat nå OSB plate mot stålstendere og har litt problemer med at skruehodene slutter å gå ned i platen. Noen som har gode tips?
Skruen jeg bruker nå er en storpakke fra Byggmax og skjærer inn i stenderen veldig fint, men når hodet når OSB-platen så begynner skruen å rotere i stedet for å trenge ned i materialet.
Skruen jeg bruker nå er en storpakke fra Byggmax og skjærer inn i stenderen veldig fint, men når hodet når OSB-platen så begynner skruen å rotere i stedet for å trenge ned i materialet.
Akkurat..her trengs sponplateskruer som freser seg ned i platen... men antagelig er det som skjer her at skruen freser opp hullet i stålprofilen slik at den bare slurer...lett å skje med for høy hastighet når man skrur. Momentet må også være relativt lavt... skru forsiktig, kompletter gjerne med litt trelim mellom platen og profilen...og deretter skru fast gipsplatene slik at alt sitter som det skal.
Sponplateskruen trengte ikke inn i plåtregeln ordentlig, men plåtregeln bulte seg hele tiden.
Kjøpte også et par svarte 25mm Grabber gipsskruer, men de oppførte seg nøyaktig likt.
Men, da begynte jeg å gjøre slik og det ble superbra:
Jeg skrudde inn Byggmax gipsskruer for plåtregler (de som jeg ikke fikk ned hodet på i OSB-en) noen centimeter ved siden av der jeg hadde tenkt meg skruen. Denne skruen festet seg lett i plåtregeln ordentlig.
Så skrudde jeg inn Grabbers svarte 25mm gipsskrue for plåtregel der jeg ville ha skruen. Byggmax-skruen holdt regelen på plass og Grabber-skruens hode gravde seg fint ned i OSB-platen.
Visst, jeg måtte skru dobbelt så mange ganger, men det blir BRA
Kjøpte også et par svarte 25mm Grabber gipsskruer, men de oppførte seg nøyaktig likt.
Men, da begynte jeg å gjøre slik og det ble superbra:
Jeg skrudde inn Byggmax gipsskruer for plåtregler (de som jeg ikke fikk ned hodet på i OSB-en) noen centimeter ved siden av der jeg hadde tenkt meg skruen. Denne skruen festet seg lett i plåtregeln ordentlig.
Så skrudde jeg inn Grabbers svarte 25mm gipsskrue for plåtregel der jeg ville ha skruen. Byggmax-skruen holdt regelen på plass og Grabber-skruens hode gravde seg fint ned i OSB-platen.
Visst, jeg måtte skru dobbelt så mange ganger, men det blir BRA
Klikk her for å svare