Hei,

Holder på å bygge veranda og skal skru fast en stolpe i teglfasaden. Har et antall fasade-spikerplugg, fungerer disse? Skal man sette dem i fugen eller i teglsteinen?

// Jocke
 
Fransk skrue + plugg i fugen.
 
Enig med forrige skribent........
 
Det går jo an å skru i teglsteinen også, det kan til og med være en fordel hvis man ser på holdfastheten. Men den store fordelen med å skru i fugen er at det er lett å gjenopprette. Sammenlign med kjøkken/bad der man helst skruer i flisefugene.
 
men aldri ekspanderer i en skorstein.

det finnes for øvrig spesielle tegelekspandrar for hulltegl
 
norrlandshus_sthlm skrev:
men aldri ekspanderer i en skorstein.
:o Jeg ville i hvert fall ikke montert uterommet oppå skorsteinen. :D
 
  • Haha
Vfanro
  • Laddar…
Oki, en franske med plugg i fogen får det bli. Takk for hjelpen.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.