Hei!

Er i ferd med å renovere kjøkkenet i huset vårt bygget i 1959. Vår vegg består i dag av masonittplate + noen isolasjon (elefantisolasjon har jeg hørt et sted?), syns ganske tydelig gjennom spiskammerets gamle vent-hull. Nå har jeg tenkt å legge gipsplater på dette for å kunne sette fliser på dem da masonitten føles litt for svak og bevegelig.

- Bør jeg fjerne masonitten og begynne på nytt med gips?
- (Om jeg beholder masonitten) Så har jeg kjøpt 90 gips, men stenderne ser ut til å være 60, burde jeg bytte til 120 gips eller gir masonitten tilstrekkelig støtte slik at jeg kan ignorere å treffe stenderne?

• En kjøkkenvegg under renovering med synlige masonittplater, en stige og diverse verktøy, som viser eldre isolasjon og elektriske ledninger.
  • Veggåpning med synlig brun isolasjon og masonittplate i et gammelt hus, fra et kjøkkenrenoveringsprosjekt.
  • Utsnitt av vegg som viser eksponert isolasjon gjennom gammelt vent-hull, sannsynligvis elefantisolasjon, omgitt av masonittplate.
surris
Masoniten kan være igjen, men du må skru i bjelkene.

surris surris skrev:
Masoniten kan være igjen, men du trenger å skru i lektene.
Ok, men ville du byttet til 120 gips i så fall, eller går det an å få det bra med 90 gips?

• Liker
emilfribeerg
  • Laddar…
surris
F FinneVirta skrev:
Okej, men hadde du byttet til 120 gips i så fall, eller går det å få bra med 90 gips?
Nei du trenger 120 for at du skal ha regler å skru i overalt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.