Hei!

Vet ikke om dette innlegget passer inn her men, et spørsmål som sikkert er veldig lett å svare på kanskje.

Jeg har lagt nytt gulv i rommene og skal montere vanlig flat terskel, skal den skrus fast eller går det an å bruke spikerpistol eller hva synes dere?

Vennlig hilsen

Johan
 
Er det en standardterskel? I så fall bruker man ikke feste den i det hele tatt.
 
Lim.
 
Er det hull forboret i terskelen? Hvis ikke lim eller la være å feste den. Karmene vil klemme den fast uansett. Er det hull i, skru.

Mvh

Stefan

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
lillenJ skrev:
Hei!

Det er en slik, men glatt på begge sider da jeg har kuttet den selv.

[lenke]

Det er ingenting som presser den ovenfra, ingen dørkarm eller lignende.

Vennlig hilsen

Johan
denne terskelen ligger løst klemmes fast av dørkarmene, men vil man ha ved kan man kjøre med den kjære spikerpistol i eik :confused:
Var den for lang i begge ender !
 
Det er sånn at det går vanlig gulv sokkel på sidene så jeg har ingen dørkarm eller noe som trykker ned den lixom :)!

/ Johan
 
  • Liker
Dib
  • Laddar…
lillenJ skrev:
Det er sånn at det går vanlig gulv sokkel på sidene så jeg har ingen dørkarm eller noe som trykker ned den lixom :)!

/ Johan
Den trykkes aldri ned av sidene, den ligger mellom dørkarmen i normale tilfeller men siden du har kappet i begge ender, så er det mest fornuftige alternativet å lime fast den
 
Jeg hadde skrudd med messingsskruer
 
Ok takk for svarene, da kjører jeg både med messingskrue samt lim :)!
Hvorfor akkurat messing forresten, er det noe spesielt med dem?

Vennlig hilsen

Johan
 
Skru med to kuletilpassede messingskruer. Vær forsiktig så du ikke får "kanter" som strømpene setter seg fast i...

Ville aldri limt, du kan hende du må fjerne det en gang.
Nyere karmer ligger ikke på terskelen, men du ser ikke ut til å ha karm, bare et "hull".

Messing er penest, ingen annen grunn (fungerer med alle rustbeskyttede skruer)
 
Sånn gjorde vi det..
Vi lette etter skruer vi syntes var fine, og vi er fornøyde. Vi vil måtte fjerne dem senere når gulvet skal vokses osv., så liming var ikke et alternativ for oss.

Litt skitten nå etter renoveringen, men bildet tjener sitt formål uansett :P
 
  • Gulv med parkett og en listeremse, festet med skruer. Noe støvete etter renovering. En ledning er synlig langs kanten.
Var det så det så ut da var skruv det beste
 
Litt sent nå men dobbeltsidig tape har jeg under mine terskler for å unngå at de knirker. Hadde vært penere i ditt tilfelle også.
/CC
 
Forborre, forsenk og så skru tenker jeg å gjøre på tersklene mine (som akkurat nå ligger løst). Men jeg er litt redd for at de skal sprekke. Da har man problemer, sitter liksom fastklemt og foring er festet på karmen så man justerer ikke gjerne karmen. Ikke alt i riktig rekkefølge, jeg vet...

Men på den andre siden "klarte" jeg å mate på ca. 10 stk. 18 gauge spiker fra pistolen på en eike-terskel og den sitter som fjell og sprakk ikke... men vi får se om spikrene kryper opp på sikt. Har fungert en måned i alle fall :).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.