45.863 lest ·
17 svar
46k lest
17 svar
Skru eller spik fast terskel?
Hei!
Vet ikke om dette innlegget passer inn her men, et spørsmål som sikkert er veldig lett å svare på kanskje.
Jeg har lagt nytt gulv i rommene og skal montere vanlig flat terskel, skal den skrus fast eller går det an å bruke spikerpistol eller hva synes dere?
Vennlig hilsen
Johan
Vet ikke om dette innlegget passer inn her men, et spørsmål som sikkert er veldig lett å svare på kanskje.
Jeg har lagt nytt gulv i rommene og skal montere vanlig flat terskel, skal den skrus fast eller går det an å bruke spikerpistol eller hva synes dere?
Vennlig hilsen
Johan
Hei!
Det er en sånn her, men glatt på begge sider da jeg har kappet den selv.
http://static.byggmax.com/image/products/472x472/114208_472x472.jpg
Det er ingenting som trykker den fra oversiden, ingen dørkarm eller så.
Vennlig hilsen
Johan
Det er en sånn her, men glatt på begge sider da jeg har kappet den selv.
http://static.byggmax.com/image/products/472x472/114208_472x472.jpg
Det er ingenting som trykker den fra oversiden, ingen dørkarm eller så.
Vennlig hilsen
Johan
denne terskelen ligger løst klemmes fast av dørkarmene, men vil man ha ved kan man kjøre med den kjære spikerpistol i eiklillenJ skrev:
Var den for lang i begge ender !
Den trykkes aldri ned av sidene, den ligger mellom dørkarmen i normale tilfeller men siden du har kappet i begge ender, så er det mest fornuftige alternativet å lime fast denlillenJ skrev:
Skru med to kuletilpassede messingskruer. Vær forsiktig så du ikke får "kanter" som strømpene setter seg fast i...
Ville aldri limt, du kan hende du må fjerne det en gang.
Nyere karmer ligger ikke på terskelen, men du ser ikke ut til å ha karm, bare et "hull".
Messing er penest, ingen annen grunn (fungerer med alle rustbeskyttede skruer)
Ville aldri limt, du kan hende du må fjerne det en gang.
Nyere karmer ligger ikke på terskelen, men du ser ikke ut til å ha karm, bare et "hull".
Messing er penest, ingen annen grunn (fungerer med alle rustbeskyttede skruer)
Forborre, forsenk og så skru tenker jeg å gjøre på tersklene mine (som akkurat nå ligger løst). Men jeg er litt redd for at de skal sprekke. Da har man problemer, sitter liksom fastklemt og foring er festet på karmen så man justerer ikke gjerne karmen. Ikke alt i riktig rekkefølge, jeg vet...
Men på den andre siden "klarte" jeg å mate på ca. 10 stk. 18 gauge spiker fra pistolen på en eike-terskel og den sitter som fjell og sprakk ikke... men vi får se om spikrene kryper opp på sikt. Har fungert en måned i alle fall
.
Men på den andre siden "klarte" jeg å mate på ca. 10 stk. 18 gauge spiker fra pistolen på en eike-terskel og den sitter som fjell og sprakk ikke... men vi får se om spikrene kryper opp på sikt. Har fungert en måned i alle fall
