hei.
Vi bor i et hus fra 70-tallet.
På vår bakside har vi våre/barnas soverom. Fra våre soverom til tomtegrensen til våre naboer har vi ca. 8 meter.
Der har vår nabo satt opp en trampoline, deres barn hopper og skriker til sent på kvelden ca. 23 hver kveld.
De skrikende barna vekker våre barn.
Vi har snakket med naboen, men de nekter å innse problemet, at de vekker en 9 måneder gammel baby hver kveld.
Så vi la nå ut masse penger på å tilleggsisolere huset.
Snekkerne tok bort den gamle isolasjonen da den var dårlig.
De regla om og satte inn 1 DM tykk isolasjon (isover g3 touch), og byttet ut hele fasaden, alt nytt.
Huset ble kjempefint, men vi hører dog de skrikende barna like mye som før
Nå begynner vi å bli desperate og vet ikke hvordan vi skal få stillere soverom
Noen som kan ha noe forslag på løsning da naboen ikke i det hele tatt lytter til oss, selv om vi har snakket med dem flere ganger.
Mvh
Vi bor i et hus fra 70-tallet.
På vår bakside har vi våre/barnas soverom. Fra våre soverom til tomtegrensen til våre naboer har vi ca. 8 meter.
Der har vår nabo satt opp en trampoline, deres barn hopper og skriker til sent på kvelden ca. 23 hver kveld.
De skrikende barna vekker våre barn.
Vi har snakket med naboen, men de nekter å innse problemet, at de vekker en 9 måneder gammel baby hver kveld.
Så vi la nå ut masse penger på å tilleggsisolere huset.
Snekkerne tok bort den gamle isolasjonen da den var dårlig.
De regla om og satte inn 1 DM tykk isolasjon (isover g3 touch), og byttet ut hele fasaden, alt nytt.
Huset ble kjempefint, men vi hører dog de skrikende barna like mye som før
Nå begynner vi å bli desperate og vet ikke hvordan vi skal få stillere soverom
Noen som kan ha noe forslag på løsning da naboen ikke i det hele tatt lytter til oss, selv om vi har snakket med dem flere ganger.
Mvh
JanneJanne123
Huseier
· Stockholm
· 2 911 innlegg
JanneJanne123
Huseier
- Stockholm
- 2.911 innlegg
Høres ut som utrolig usympatiske naboer, den enkleste løsningen er jo å prøve å få barnen til å være stille, men jeg forstår utfordringen.
Har dere lykkes å identifisere hvor lyden kommer inn? Ofte er vinduer og ventiler det svake punktet når det gjelder lyd og veggene har dere jo allerede fikset ifølge det jeg forstår.
Har dere lykkes å identifisere hvor lyden kommer inn? Ofte er vinduer og ventiler det svake punktet når det gjelder lyd og veggene har dere jo allerede fikset ifølge det jeg forstår.
Kan dere ikke bytte soverom for barnet i sommerferietider? Jeg kan være enig i at skrikende barn klokken 23 ikke er ok, men noen ganger må man være pragmatisk.
Ps. Om 5-6 år så kjøper du en trampoline. Hevnen er søt.
Ps. Om 5-6 år så kjøper du en trampoline. Hevnen er søt.
Sjekk om dere har ventilasjonshull i veggen mot den retningen. Det finnes lyddempende slike å bytte ut med, alternativt stenge ventilasjonen under den tiden naboenes barn bråker.
Vi har nemlig vår ventilasjon mot naboens tomt på vår ene side, der har de en jacuzzi. Omtrent 5 meter fra huset vårt. Det kan høres inn når ventilasjonen står åpen. Når jeg lukker den så blir det stille.
Hilsen,
Andreas
Vi har nemlig vår ventilasjon mot naboens tomt på vår ene side, der har de en jacuzzi. Omtrent 5 meter fra huset vårt. Det kan høres inn når ventilasjonen står åpen. Når jeg lukker den så blir det stille.
Hilsen,
Andreas
Vi har nye 3 glassvinduer.
Vi forstår at barn leker siden vi bor i et område med ganske mange barnefamilier.
Men det er ikke bare vanlig barnelek.
De har ved flere anledninger skutt baller på våre soveromsvinduer.
Når vi snakker med foreldrene så sier de bare at barn er barn.
Barna har skutt i stykker vår andre nabos biler.
Vi har nå planer om å bygge et støyskjerm mot naboen, men vi vet ikke hvor mye det kommer til å hjelpe.
Vi forstår at barn leker siden vi bor i et område med ganske mange barnefamilier.
Men det er ikke bare vanlig barnelek.
De har ved flere anledninger skutt baller på våre soveromsvinduer.
Når vi snakker med foreldrene så sier de bare at barn er barn.
Barna har skutt i stykker vår andre nabos biler.
Vi har nå planer om å bygge et støyskjerm mot naboen, men vi vet ikke hvor mye det kommer til å hjelpe.
Støyskjermer ser jeg som utsiktsløse. Det finnes ofte begrensninger i hvor store og omfattende skjermer som kan bygges.
Mot baller vil en skjerm delvis hjelpe.
Dessverre blir det to eller flere meninger som står mot hverandre. Foreldrene til hopperne ser ikke barnas aktiviteter som et problem. Deres kommentarer kan kanskje bare styrke deres oppfatning om at barna skal få være ute og leke nå under sommerferien.
Mot baller vil en skjerm delvis hjelpe.
Dessverre blir det to eller flere meninger som står mot hverandre. Foreldrene til hopperne ser ikke barnas aktiviteter som et problem. Deres kommentarer kan kanskje bare styrke deres oppfatning om at barna skal få være ute og leke nå under sommerferien.
Jeg har forsøkt å lokalisere hvor lyden kommer fra.
Føles som mye av lyden kommer fra veggen. Eker i veggen.
Vi har spalteventiler over vinduet som jeg har lukket, men tror de trenger isolasjon, tips?
.
Takk for alle gode svar
Føles som mye av lyden kommer fra veggen. Eker i veggen.
Vi har spalteventiler over vinduet som jeg har lukket, men tror de trenger isolasjon, tips?
Takk for alle gode svar
Dere har nok et vanskelig problem her. Det er ikke enkelt å få bedre lydisolasjon i et rom ser det ut som. Barneskrik anses vanligvis som noe man må tåle som nabo. De får selvfølgelig ikke kaste inn baller eller annet på deres tomt, men det er nok vanskelig å få bort helt i praksis. Sannsynligvis er den beste løsningen at dere gjør en tilpasning og lar et lysfølsomt barn sove i et rom som vender en annen vei.
Haha, et av de beste tipsene så langt
Vi har også tenkt på veggabsorbenter for å dempe de klare høye lydene litt.
Dere ser ut til å ha naboer uten vett. Hvis de ikke vil tilpasse seg, blir det vanskelig å tvinge dem til det. Det som er viktigst da er å sørge for at dere får så lite stress som mulig på grunn av dette. Legg babyen inne på deres soverom om det hjelper og prøv deretter å legge nabobesværet ved siden av dere uten å ergre dere over det.
Deretter er det selvfølgelig noen andre ting dere kan gjøre. Havner ballen i hagen deres, får de ikke komme inn for å hente den, og det er ingen som sier at du trenger å kaste den over gjerdet samme kveld, gjør du det om morgenen er det raskt nok. Deretter er det en god idé å vanne plenen på kvelden, og det går ikke alltid å unngå at sprederen også sprer på naboens plen. Ikke så moro å hoppe på en våt trampoline.
Deretter er det selvfølgelig noen andre ting dere kan gjøre. Havner ballen i hagen deres, får de ikke komme inn for å hente den, og det er ingen som sier at du trenger å kaste den over gjerdet samme kveld, gjør du det om morgenen er det raskt nok. Deretter er det en god idé å vanne plenen på kvelden, og det går ikke alltid å unngå at sprederen også sprer på naboens plen. Ikke så moro å hoppe på en våt trampoline.
