Hei
Har sett at det finnes mange tråder som behandler emnet. Men ingen ser ut til å svare på spørsmålet i overskriften. Altså kan man egentlig få det fint med svanhalls mot et skråtak?
Alle tips og råd tas imot med stor takknemlighet!
Har sett at det finnes mange tråder som behandler emnet. Men ingen ser ut til å svare på spørsmålet i overskriften. Altså kan man egentlig få det fint med svanhalls mot et skråtak?
Alle tips og råd tas imot med stor takknemlighet!
Tilkoblingen mot taket går fint å få til, litt avhengig av takvinkel men gjæret i nedre hjørnene har jeg aldri sett noen riktig god løsning på fordi det endrer retning i to plan blir det vanskelig.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 innlegg
Om man kan finne en list med proporsjonelt større radius går det an å lure øyet. Det kan imidlertid bli vanskelig med de standard sortimentene som finnes hos leverandørene. Det vil kreve et høvleri for å fikse det.
Ja, det ante meg. Kommer gjøre noen forsøk ved hjelp av litt smygglist og latex. Kanskje det går å bygge opp noe hjelpelig bak selve svanehalsen om man fikser litt?Johan Gunverth skrev:
Vi har mansardtak på vårt hus og ved renoveringen av det ene rommet funderte jeg på dette. Til slutt høvlet jeg den ene siden på baksiden i samme eller noe større vinkel som veggen. Dette gjorde at den nedre delen på svanehalslisten kom tett inntil veggen og det var ikke behov for å fylle ut med latex eller lignende.
Klikk her for å svare