Leter etter litt inspirasjon til min kommende skråtaksgarderobe. Dere vet klassiske 1,5 etasjes hus med vinduer på gavlene og garderobeplass langs skråtaket, full høyde foran og lengst inn ca 50cm. Garderoben vil ha skyvedører. Kan ikke komme på en praktisk løsning for innredningen. Håper noen kan gi litt bildeforberedelser! trenger hjelp! //desperat hjemme fikser med masse klær!! (Stina)
Det kommer jo an på dybden hva som fungerer, men slik innredet jeg en garderobe langs skråtakveggen: hylle øverst (jeg fant konsoller som kan justeres for skråning for lenge siden, husker ikke hvor, men ellers har jeg snekret egne). Hyllen sitter i riktig høyde slik at man kan sette en stang for klær under. Kurvskuffer på hjul under. Kanskje kan man sette lommer for sko på skråtaket over kurvskuffene? Har dessverre ingen bilder, det var i et tidligere hus, men jeg legger ved et stygt lite bilde, håper det er begripelig.
hei! vi har også et sånt hus men valgte IKEAgarderober som vi satte ca tre m ut fra den lave veggen (vår lave vegg er 900mm høy). Garderobene er i vinkel med en hjørnedel dvs de dekker også en del av den innervegg som er rett (ikke skråtak). Hjørnedelen gir veldig mye lagringsplass. Garderobene er ca 2.30 m høye og forkanten er hel men bakkanten og gavler/sider har vi saget i vinkel langs takhellingen. Innredningen er som en vanlig IKEAgarderobe med hyller, skuffer, backart og stenger til hengende klær. Vi er superfornøyde!/ Lena
Klikk her for å svare