Jeg vil gjerne rette opp en betongsøyle så jeg kan lukke porten ordentlig. Er dette mulig? Beste tips til hvordan jeg skal gjøre dette? Av økonomiske årsaker vil jeg helst ikke få tak i en graver. Hvis det er et must, får plikten vente.

• Betongpelare ved siden av en port med ugress og fliser rundt, i en hage ved en vei.
S
Kommer an på hvor dypt den sitter, grinden er kort så det trengs ikke så stor kraft for å holde den, har du prøvd med en større bil (firehjulsdrift) og dra litt, kan gå, det med millimeterpassning er vanskelig.

S skutten11 skrev:
Kommer an på hvor dypt den sitter, grinden kort så det trengs ikke så stor kraft å holde den, har du prøvd med en større bil (firhjulsdrift) og dra litt, kan gå, det med millimeterpasning er vanskelig
Hmmm...

Jeg hadde forsøkt å rette opp den med en jekk. Man får lage en støtte for jekken og deretter forsøke å presse mot betongstolpen. Støtten bør være formet som en rettvinklet trekant og må forankres i bakken på en eller annen måte. Et bord, som mellomlegg, mot betongstolpen trengs for å ikke skade den. Man presser så høyt opp som mulig på betongstolpen.

Synes også gangen ser ut til å trenge å rettes opp? Jeg ville ha gravd og sett hvor dypt stolpen sitter, jorden ser ganske hardt pakket ut, så å begynne å dra med tilhengerfeste eller skyve med jekker risikerer heller å knekke stolpen etter min mening.

Anna_H Anna_H skrev:
Synes også at gangen ser ut til å trenge å rettes opp? Jeg ville gravd og sett hvor dypt stolpen sitter, bakken ser ganske hard ut, så å begynne å dra med tilhengerfeste eller skyve med jekker risikerer snarere å knekke stolpen etter min mening.
Det meste trenger å rettes opp :-) Vi har en del som skal ordnes der, med stubber som skal bort osv. Skal grave og se, tror også at den kan knekke, og jeg vil ikke gjerne gjøre noe forhastet.

S
Grav på den siden som den skal til gjerne med barnas spader, bare så mye som trengs uten å gå for langt ned i bunnen, da er støtten fortsatt der.

• Liker
Österlenskan og 1 annen
  • Laddar…
S skutten11 skrev:
Grav på den siden som den skal til gjerne med barnas spader, bare så mye som trengs uten å gå for langt ned i bunnen, da er det støtte igjen
Skal teste det der! Plinten har fått hvile et par dager, mistet lysten når min "trivelige" nabo gikk 50 meter bare for å flire litt av det jeg holdt på med (blir så trøtt), men neste uke blir det nye tak.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.