- Status
- Stengt for ytterligere svar.
Hei! Jeg har fått en oppgave i skolen angående husbygging. Jeg skal bygge et hus, i mitt tilfelle 84kvm stort. Vi skal dessuten bygge det så økonomisk og miljøvennlig som mulig uten at det faller sammen de nærmeste 30 årene. Mitt spørsmål er, hva ville dere anbefalt for materialer angående vegger, gulv, tak osv. Siden jeg selv er fryktelig uvitende så blir dette veldig vanskelig for meg. Tips ville bli satt pris på!
Før vi gjør din skoleoppgave for deg kan du fortelle mer om deg og selve oppgaven. Hvilken klasse/linje? Hvilket fag gjelder det? Hvorfor har dere fått en oppgave om å bygge hus når det åpenbart er noe dere ikke kjenner til? Hva mener du med "bygge"? Jeg antar at dere ikke skal virkelig bygge et hus på 84m². Men skal du lage en tegning, en modell, en kalkyle?
Fra reglene til byggahus.se
Tre er billig og økonomisk. Men fra et livssyklusperspektiv er det ikke nødvendigvis det beste.
Sjekk halmbalhus, f.eks. (Søk på forumet og på internett "straw-bale house").
Men dessverre skal dere nok både ifølge byggahus regler og antagelig ifølge læreren deres finne svarene selv, på en annen måte.
Alle hus vil vel klare seg minst 30 år.metalqvarnis skrev:Vi skal dessuten bygge det så økonomisk og miljøvennlig som mulig uten at det faller sammen de nærmeste 30 årene. Mitt spørsmål er, hva vil dere anbefale for materialer når det gjelder vegger, gulv, tak osv. Siden jeg selv er fryktelig uvitende blir dette veldig vanskelig for meg. Tips ville bli satt pris på!
Tre er billig og økonomisk. Men fra et livssyklusperspektiv er det ikke nødvendigvis det beste.
Sjekk halmbalhus, f.eks. (Søk på forumet og på internett "straw-bale house").
Men dessverre skal dere nok både ifølge byggahus regler og antagelig ifølge læreren deres finne svarene selv, på en annen måte.
Nå har jeg jo ingen anelse om bakgrunnen til dette, men en gjetning er jo at selve "finne ut hvordan ved hjelp av de informasjonskanaler dere kan finne" er en del av oppgaven, og da burde jo ikke et forum være feil fra lærerens synspunkt.
Undersøkelser, prosjektarbeider, TV-programmer
Det er ikke tillatt for bedrifter, organisasjoner eller studenter å gjøre markedsundersøkelser, be om hjelp med skolearbeidet eller å søke deltakere til TV-programmer via vårt forum Dermed stenges tråden men før jeg gjør det så blir tipset å lese gjennom deler av dette forumet. Det finnes en hel del gode tips allerede.
Har du prøvd på biblioteket, finnes en hel del der om byggkonstruksjon som for eksempel takstolsboken.
Har dere en bygglinje på skolen så snakk med lærerne der også.
/Mats_O
Moderator
Det er ikke tillatt for bedrifter, organisasjoner eller studenter å gjøre markedsundersøkelser, be om hjelp med skolearbeidet eller å søke deltakere til TV-programmer via vårt forum Dermed stenges tråden men før jeg gjør det så blir tipset å lese gjennom deler av dette forumet. Det finnes en hel del gode tips allerede.
Har du prøvd på biblioteket, finnes en hel del der om byggkonstruksjon som for eksempel takstolsboken.
Har dere en bygglinje på skolen så snakk med lærerne der også.
/Mats_O
Moderator