hahalj
Kommer bygge en enkel rampe i trykkimpregnert tre til min bod, den blir ca 1 m bred, fallhøyde ca 35-40 cm over 2 meter. Dette for enkelt kunne få ut og inn gressklipper, sykler, trillebår m.m. Noen som har tips til hvordan jeg gjør denne sklisikker?

Har sett løsninger der man har kledd inn terrassebordene i galvanisert metallnett med type 20-25 mm masker, hvordan får man det til å sitte tett mot plankene? Stifte i hver maske? Hvor bra holder en slik løsning?

Noen andre ideer?

Ja, strekkmetall er din løsning. Pleier å skrus med skive.

hahalj
Ok, hvor tett trenger man å skru? Over hele overflaten eller er det nok langs kantene av nettet?

D09
En annen idé som sklisikring er å spikre på takpapp.

hahalj
Det er jo en interessant idé selvfølgelig. Hva kan man tro om levetiden på det? Er vel egentlig ikke laget for regelmessig slitasje med støvler og skoletter.

D09
Det holder overraskende bra. Har det på det "midlertidige" trappetrinnet ved inngangen og det har sittet i et år om ikke mer.

Lett å bytte og det er alltid noen som vil bli kvitt en overflødig rull ;)

Dansebanen (åpen/utendørs) her i området kledde vi de glatte trappetrinnene med også. Ingen unger som har falt på rumpa siden da ;)

hahalj
Ok, jeg kanskje skulle teste dette først da. Går jo bytte senere om man synes det ikke funker.

• Liker
Lindroth88 og 1 annen
  • Laddar…
hahalj
Ok, takk for tipset. Ser ut som vanlig sandpapir.
Men jeg kjører nok først på takpapp, kommer nok til å få noen kvm til overs etter at jeg har lagt taket på boden.

Har prøvd med antisklitape som finnes på Biltema, kreves grundig forarbeid med sandpapir og tørt tre. Men takpapp er jo billig og enkelt å bytte ut, skal selv prøve når all antisklitape har falt av...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.