15.243 lest ·
21 svar
15k lest
21 svar
Skjute ditt takpapp med stifter. Bra eller dårlig idé?
Jeg vet ikke helt, jeg la som sagt T-Emballasje's papp, og ifølge leggeinstruksjonen der var det ok å stifte, men uansett om man brukte stift eller spiker, så skulle disse være 'skjulte' om jeg husker rett.Bödde skrev:
Men papiret skal vel egentlig ikke bli vått når takstein eller plater er lagt. 🙂
Det er så sant, men man er jo nøye med å bygge for fremtiden, så det føles trist at det ikke kommer til å holde noen lengre tid. Dette gjelder en side av våre seks, som skal legges, så det er tid til å revansjere segFredrikR skrev:
Det finnes godkjent RF klemme men har den rustet var det åpenbart ikke den (svindyre) sorten og du kan få problemer med lekkasje i alle hullene gjennom begge lagene.
Medlem
· Västra Götaland
· 136 innlegg
Tegltak er vel neppe "vannbestandige", det gjelder å ha en god papp under.
Nå er i alle fall taket lagt, og jeg la et tak med pannplåt som forhåpentligvis ikke lekker 
Noen ganger er det vel slik at man må akseptere at det ikke blir 100 %, og jeg vil vel ikke få vite i min levetid om det var en dårlig eller god idé med heftene...
Men, til de andre takene jeg la om, ble det pappspikerpistol og ekte pappspiker! Jeg synes det er ganske ofte man får følelsen av at "det er bedre jeg gjør det selv" når det gjelder håndverkere. Nå ble det slik igjen, kjedelig...
Noen ganger er det vel slik at man må akseptere at det ikke blir 100 %, og jeg vil vel ikke få vite i min levetid om det var en dårlig eller god idé med heftene...
Men, til de andre takene jeg la om, ble det pappspikerpistol og ekte pappspiker! Jeg synes det er ganske ofte man får følelsen av at "det er bedre jeg gjør det selv" når det gjelder håndverkere. Nå ble det slik igjen, kjedelig...
mirakelasta
flere lertake tak som jeg har revet. har vært tørre, pappen(ej tjærepapp,enklere variant) smuldrer opp.
sen når man har åpnet opp et tak for en arker. har man blitt overrasket over at det har vært så tørt og fint.
da var jeg og arbeidet i borås og göteborg traktene.
flere lertake tak som jeg har revet. har vært tørre, pappen(ej tjærepapp,enklere variant) smuldrer opp.
sen når man har åpnet opp et tak for en arker. har man blitt overrasket over at det har vært så tørt og fint.
da var jeg og arbeidet i borås og göteborg traktene.
Klikk her for å svare