Holder på med en baderomsrenovering og har et spørsmål relatert til skjulte hengsler.
På grunn av en inspeksjonsluke i baderommet så trenger man å kunne slå opp benkeplaten ved behov. Jeg leter etter en løsning der hengslene er skjulte og sitter under (bilde 4), og kan slåes i 180 grader (bilde 1-3). (Tenkte å gjemme en kombinert vask/tørk i venstre skap, så sette venstresiden på høyre skap for å kunne feste en dør der, så man kan skjule vaskekurven. Sokkel hele veien, så en bjelke i bakkant der benkeplaten kan lene seg i nedfelt posisjon. Da kan man åpne inspeksjonsluken, og vi skjuler vaskekroken.)
Noen som kan hjelpe meg med hva jeg skal lete etter (google)? Jeg er dessverre helt elendig på bygg, og firmaet som skal bygge virker ikke så interessert i en spesialløsning. Derfor tenker jeg at instruksjonene og materialet må være klare før byggestart
Vaskemaskinen kan ikke settes inn i et skap, den må stå på gulvet. Det finnes kombimaskiner for integrering, dvs. med mulighet for å feste en snekkerdør på vaskemaskinen (sjekk Siemens). Det blir mer komplisert å gjemme en vanlig maskin bak en dør siden hengslene må festes i noe, og du trenger en bredere dør/dører enn 60 cm. Dybden er kanskje heller ikke tilstrekkelig, på din skisse ser det ut som om nisjen er 60 cm dyp og vaskemaskin + dør bygger noen centimeter til. Jeg bodde i leilighet og hadde vaskemaskin og tørketrommel foran inspeksjonsluke med benkeplate over. Luken satt bak tørketrommelen og benkeplaten kunne ikke foldes opp. Det var nyproduksjon og godkjent å gjøre slik i 2012, tror at det fortsatt forekommer.
Om du skal skyfle ting fra vaskekurven til høyre til vaskemaskinen på venstre side, så ville vel dører som åpnes fra "midten" være enklere?
Det burde jo gå an å begge VM og vaskekurv står på gulvet direkte, deretter bruker du skapet mer som et skall over for å skjule alt.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.