Hei!

Har fått nye lister og fôr i noen rom, disse er festet med stiftpistol. Stiftene synes litt, så spørsmålet er hvordan andre gjør det, pleier dere å skjule disse "spikerhoder" med maling?

Milkshaken
List-stift pleier knapt å synes, noen ganger kan det være mer styr å få det bra med noe masse som smøres på.. Jeg foreslår at du lar det være i stedet.

• Liker
c1rca
  • Laddar…
Legg en dråpe farge på hodeskallene så kommer de ikke til å synes

Snekkerisparkel på spikerhoder og deretter sluttmaling på stedet.

Noen som vet om det finnes stift og picka som kan brukes i betong?
Vil ikke lime og enn mindre skru

Ja, det finnes stiftpistoler for betong. Jeg testet en på Nordbyggmessen forrige gang (2006?) Derimot har jeg ikke sett noen siden, men jeg har heller ikke lett fordi jeg har trehus. Jeg tror de kom fra en av de større produsentene. Paslode?, Senco?, ??

• Liker
nniva
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Snickerisparkel på spikerhoder og deretter sluttmaling på plass.
Det er ikke alle som er så ordentlige som du og jeg ;) . Mange ganger vil man sette opp ferdigmalte lister med lakkert listspiker...og deretter skal det være klart. Jeg tror at trådskaperen er ute etter dette.

En dråpe maling på spikerhodet burde være nok.

Ahha, lister skal skrus med listskrue + sparkles/slipes + ferdigmales på plass :)

ByggaNytt skrev:
Ahha, lister skal skrus med listskrue + sparkles/slipes + ferdigmales på stedet :)
Listskrue!? Pah! Galvanisert dykkert skal det være. :D ;)

ByggaNytt skrev:
Ahha, lister skal skrus med listeskrue + sparkles/slipes + ferdigmales på plass :)
Jeg har prøvd grabbers listeskruer. Synes først de var bra men har siden skrotet dem fordi det blir så store hull.

Nå limer jeg + tynn dykkert der det trengs.

Nå til dags limer jeg alle lister, både mot vegg, vindusfôring i mdf samt i skjøtene mellom listene (hjørnene). Spiker bruker jeg for å fikse fôret/listen. På noen dører har jeg glemt limet, der sprekker det uunngåelig før eller siden.

hvordan gjør dere mot stålregler/skarver så det holder? Vi på jobb pleier å sette en liten klatt PL400 og så skyte med dykkert

mot betong finnes det fine listespik som passer til eikelister

grabbers listeskruer fungerer ikke til stålregler selv om det står at det skal fungere, man må forbore for at det skal gå og man vil jo kutte ned på tidene

Milkshaken
Pl 400 er bra, men det blir tykk fuge...
Det finnes et suverent Wurthlim... Sjekk Wurths produkter... Det appliserer du bare limet tynt, holder det mot, og så sitter det steinsikkert.
Fordelen med det er jo at limfugen blir mindre... ja mindre tykk altså..

• Liker
Klipparn2
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.