Ja, det finnes stiftpistoler for betong. Jeg testet en på Nordbyggmessen forrige gang (2006?) Derimot har jeg ikke sett noen siden, men jeg har heller ikke lett fordi jeg har trehus. Jeg tror de kom fra en av de større produsentene. Paslode?, Senco?, ??
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 innlegg
Det er ikke alle som er så ordentlige som du og jegMathiasS skrev:
En dråpe maling på spikerhodet burde være nok.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 innlegg
Jeg har prøvd grabbers listeskruer. Synes først de var bra men har siden skrotet dem fordi det blir så store hull.ByggaNytt skrev:
Nå limer jeg + tynn dykkert der det trengs.
Nå til dags limer jeg alle lister, både mot vegg, vindusfôring i mdf samt i skjøtene mellom listene (hjørnene). Spiker bruker jeg for å fikse fôret/listen. På noen dører har jeg glemt limet, der sprekker det uunngåelig før eller siden.
hvordan gjør dere mot stålregler/skarver så det holder? Vi på jobb pleier å sette en liten klatt PL400 og så skyte med dykkert
mot betong finnes det fine listespik som passer til eikelister
grabbers listeskruer fungerer ikke til stålregler selv om det står at det skal fungere, man må forbore for at det skal gå og man vil jo kutte ned på tidene
mot betong finnes det fine listespik som passer til eikelister
grabbers listeskruer fungerer ikke til stålregler selv om det står at det skal fungere, man må forbore for at det skal gå og man vil jo kutte ned på tidene
Pl 400 er bra, men det blir tykk fuge...
Det finnes et suverent Wurthlim... Sjekk Wurths produkter... Det appliserer du bare limet tynt, holder det mot, og så sitter det steinsikkert.
Fordelen med det er jo at limfugen blir mindre... ja mindre tykk altså..
Det finnes et suverent Wurthlim... Sjekk Wurths produkter... Det appliserer du bare limet tynt, holder det mot, og så sitter det steinsikkert.
Fordelen med det er jo at limfugen blir mindre... ja mindre tykk altså..
Klikk her for å svare